“Quan no hi ha un pla Engega les vendes afluixen”

48211.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

En aquest sentit, els importadors de vehicles consideren necessari que es mantinguin les ajudes de forma indeterminada.

Com està el sector?Sembla que estigui repuntant, es comencen a moure una mica les coses, però és complicat. Venim d’una època en què s’havien venut molts cotxes i això s’ha transformat en el fet que estem venent més de la meitat del que es venia, però encara estem molt lluny d’aquelles xifres. Hi ha moments que sembla que la cosa es torna a posar en marxa, però de cop, patapam!, es torna a para­litzar.

Es tornarà a les xifres de vendes dels anys 2005 i 2006?Tant de bo que sí! Jo no ho puc dir, però també hauríem de veure si altres sectors també tornaran a aquella activitat, si es construirà tant o si es vendran tants electrodomèstics com llavors, perquè nosaltres també puguem estar al mateix nivell. És tot una cadena i si la gent no es queda, si la gent marxa perquè no té feina, no està per comprar cotxes ni tampoc els canvia.

Des de quan han tornat a notar la frenada?La meva experiència particular és que vam acabar l’any bastant correctament, fent alguna comanda de vehicles. O sigui, tenint vehicles en cartera per entregar. Però ara hem anat gastant aquesta cartera i no hi ha comandes noves. El primer trimestre del 2016, tot i que s’han matriculat cotxes, són vehicles que ja teníem venuts. Jo no he fet comandes noves, per tant, podria ser que els propers mesos tinguem una davallada.

Quina explicació troben per a aquesta situació?No és clar. Fins i tot pel que fa a feina de taller. Hi ha mesos, per exemple, que quan arribem a mitjan i final de mes la gent afluixa de fer les revisions per temes econòmics. I també que abans la gent es movia més. Ara el volum de quilòmetres ha baixat i també la necessitat d’optimització del cotxe.

Ha canviat el model de negoci aquests anys? Com els han afectat els concessionaris multimarca?Aquí encara hi ha molt concessionari tradicional, són la majoria. Sí que és veritat, però, que hi ha dues o tres concessions importants que tenen diverses marques. I és evident que quan tractes amb grups tan forts, el més fàcil és que passi el que passa sempre, que el peix gran es mengi el petit, ens absorbeixin.

Aquests anys de crisi el sector ha perdut gaires treballadors?Dades reals no en tenim. Però no hi ha hagut un desgavell important de gent que ha deixat les concessions. Potser en algun taller que estava una mica sobredimensionat han hagut de fer alguna reestructuració de personal però en general diria que no. A més, és personal molt qualificat, que ha costat molts diners de formació i llavors acostumes a mantenir-lo perquè cada marca té les seves característiques pròpies.

El pla Engega els ha ajudat?Els diferents plans s’han exhaurit, per tant vol dir que han servit per netejar el parc i incentivar la compra de vehicles. Tot el que siguin ajudes tant econòmiques com mediambientals, per treure del mercat vehicles contaminants, ajuda.

Les ajudes seran necessàries durant gaire temps?Les ajudes són necessàries sempre. És clar que el mercat s’ha d’ajudar, com també s’ajuda altres sectors. Tant de la venda com de la importació de vehicles el Govern també se’n beneficia perquè paguem un impost d’entrada i també beneficia els tallers perquè si hi ha més cotxes al carrer podem tenir més reparacions. Les ajudes beneficien sempre, la prova és que els països del costat les apliquen i en el moment que no hi ha un pla Engega les vendes afluixen.

Abans havien fet una fira de primavera-estiu. Preveuen recuperar-la?No n’hem parlat. Però li dèiem la fira de la pluja perquè cada any plovia i això ens va desanimar molt. Amb la nova junta en parlarem i ja veurem què es decideix. Jo sempre he estat del parer que com més et vegin més possibilitats tens que algú es decideixi pel teu producte.

Els preus dels cotxes tornen a pujar?Els preus dels cotxes no paren mai de pujar perquè cada dia els cotxes estan més equipats, hi ha més possibilitats quant a elements de seguretat i cada dia s’utilitzen millors materials i, per tant, es va encarint. És cert que es va passar un moment d’estancament i més que abaixar-se el que hi va haver van ser moltes ofertes per facilitar la compra.

Les vendes de cotxes dièsel van a la baixa?No. Pel que fa a vendes molta gent busca el dièsel perquè després, en el moment de la revenda, és més fàcil de vendre que els de gasolina, perquè té un consum més baix. La veritat és que el sentiment mediambiental encara no està totalment adquirit. Sí que hi ha molta gent que vol saber, quan fins ara quasi ningú s’interessava, però ni aquí, ni a Espanya, ni als països mediter­ranis predomina el tema mediambiental. La gent viu al dia i el que veu és si un trajecte li surt més barat amb dièsel o amb gasolina. Es mira més el preu que el medi ambient.

tracking