TELEVISIÓ
El joc torna a arrasar
L'últim lliurament d’‘El juego del calamar’ lidera de forma contundent el rànquing de Netflix, amb 60,1 milions de reproduccions en només cinc dies.

El juego del calamar
La tercera i última temporada d’El juego del calamar ha arrasat a la llista global de sèries de parla no anglesa de Netflix, publicada ahir, mentre que les dues predecessores han tornat a aparèixer al Top 10 de la plataforma.
Aquest lliurament final, format per sis episodis i estrenat el 27 de juny, ha liderat de manera aclaparadora el rànquing setmanal del servei d’estríming amb 60,1 milions de reproduccions entre el 23 i el 29 de juny, superant de llarg la seva rival més propera, la sèrie espanyola Olympo, que en va registrar 6,9 milions.
L’èxit renovat també ha impulsat les entregues anteriors: la segona temporada ha pujat fins al tercer lloc i la primera, la més vista de la història de la plataforma, fins al sisè, confirmant l’èxit sostingut de la franquícia quatre anys després del debut. Així mateix, la tercera temporada ha superat de llarg la sèrie Waterfront, que encapçala la llista de sèries en anglès amb 11,6 milions de visualitzacions.
La tercera i última part d’El juego del calamar reprèn la història de Gi-hun després de la mort del seu amic Jung-bae, en una nova edició del joc que s’apropa en to i estructura a la primera temporada. Introdueix proves inèdites, com el Salt de la Corda, i intensifica la violència mentre alguns participants intenten escapar i altres abracen el rol d’assassins. En paral·lel, el policia Jun-ho continua seguint la pista del seu germà, l’enigmàtic Líder.
Des del seu llançament el 2021, la producció s’ha convertit en un fenomen cultural global gràcies a la seva ferotge crítica al capitalisme, una estètica impactant i el retrat distòpic d’una societat marcada per la desigualtat. La primera temporada va acumular 265,2 milions de visualitzacions i la segona, 192,6 milions, totes dues al podi històric de Netflix.