TELEVISIÓ
Més inversió a Netflix
La plataforma preveu gastar 18.000 milions de dòlars en contingut aquest any –un 11% més que el 2024–, assegura el director financer, Spencer Neumann.

Netflix
Netflix preveu gastar uns 18.000 milions de dòlars (prop de 16.700 milions d’euros) en contingut aquest any, una xifra que “encara està lluny d’arribar al seu sostre”, segons va informar dimecres passat el director financer de la plataforma, Spencer Neumann, en declaracions citades per Variety.
Això suposa un augment d’aproximadament l’11% respecte a la despesa del 2024, va afegir el director durant la intervenció a la conferència de tecnologia, mitjans i telecomunicacions de Morgan Stanley, que se celebra aquests dies a San Francisco, Califòrnia. Com a empresa d’entreteniment global, “crec que tot just estem començant”, va afegir, segons la revista especialitzada en espectacles.
Netflix va sumar 19 milions de subscriptors l’últim trimestre del 2024 i va tancar l’any amb un total de 301 milions de membres arreu del món. No obstant això, Neumann va destacar que la plataforma continua “sent petita” en tots els aspectes clau, ja que assegura que només ha captat un 6% del seu mercat potencial.
L’executiu també va dir que l’empresa té “oportunitat de creixement” en tots els gèneres, inclosa la modalitat d’esports, i que part de l’estratègia consisteix a detectar “on hi ha la major oportunitat d’expansió i inversió”.
Neumann va precisar que tres de les seves sèries originals més exitoses tornaran aviat amb nou contingut a la petita pantalla: Wednesday, Stranger Things i Squid Game, per la qual cosa les despeses en contingut amb llicència també estan augmentant considerablement.
La plataforma ha començat a apostar pels esdeveniments en directe, com els combats de la WWE, molt importants l’any passat, o la retransmissió dels premis del Sindicat d’Actors de Hollywood (SAG Awards).