Amb la motxilla i les xiruques

Del carrer a l'aigua

Llac d’engolasters. Un recorregut fàcil i lineal que comença al mig d’Encamp i acaba en un paisatge ple de tranquil·litat, on destaquen els tons verds i blaus.

L'estany d'Engolasters, una zona tranquil·la.Comú d'Encamp

Una ruta interessant per a persones que volen practicar senderisme d’una manera senzilla. L’itinerari fins al llac d’Engolasters és una opció de poca dificultat, amb dos quilòmetres en sentit lineal i sense grans desnivells. La durada estimada és de dues hores, dividides en 1 hora i 15 minuts d’anada i 45 minuts de tornada.

L’inici es troba a l’aparcament comunal Terres Primeres Dalt, a Encamp, just davant del Museu Nacional de l’Automòbil, on hi ha un rètol de fusta que indica el començament del camí cap a l’estany d’Engolasters i el riu Blanc. La primera pujada són unes escales pronunciades. S’ha de seguir per una zona empedrada, en direcció sud, fins a arribar a una carretera. Per continuar cal travessar-la per arribar a un rètol que indica com s’ha de continuar. El sender, guiat per les marques del GR11, segueix a la dreta d’uns horts. S’ha de resseguir els marges dels prats fins a arribar a la font del Riu Blanc. Una vegada allà, cal travessar el riu per acabar a una cruïlla de camins on un dels cartells assenyala el Camí d’Engolasters. És aleshores quan el camí del Cresper queda a la dreta i cal continuar pel de l’esquerra, en direcció al llac. El sender s’eleva seguint el GR11. En aquest moment es deixa a l’esquerra el camí del Fener de l’Olla per arribar a la borda del Cresper, on s’inicia una pujada sostinguda per dintre del bosc que culmina amb un tram més planer: el que acaba a l’estany d’Engolasters. Una vegada allà, es pot gaudir d’un paisatge tranquil, de tons verdosos i blavencs, que permet refrescar-se després de la caminada. La zona propera conté algun restaurant i una àrea de pícnic, per a poder descansar. La tornada cap a la carretera es fa pel mateix sender, tot i que es realitza més ràpidament perquè el pendent és més suau.

Aquesta ruta també conté propostes de turisme com el parc d’aventures, que s’obre en acabar la temporada hivernal, o la visita guiada pel camí Hidroelèctric d’Engolasters, apta per a qui vulgui descobrir com es va començar a produir electricitat a Andorra visitant les entranyes de la presa d’Engolasters, caminant per sobre dels canals que capten l’aigua dels rius, i pujant a la vagoneta de transport que s’utilitzava el 1930.

LOCALITZACIÓ: Encamp.

DURADA: 1 hora i 15 minuts anada i 45 minuts de tornada.

DIFICULTAT: Fàcil-mitjana.

DISTÀNCIA: 2 quilòmetres (només d’anada).