Amb raquetes i esquís

Una ruta d'estanys

Un recorregut pels llacs de Pessons que s’inicia i s’acaba a l’estació d’esquí de Grau Roig i que en un dia amb bona climatologia permet gaudir d’unes magnífiques vistes i d’una esplèndida diada a la neu

Una ruta d'estanysWikiloc

Els llacs de Pessons són un gran atractiu durant tot l’any. Durant la temporada d’hivern també ofereixen una esplèndida jornada per als excursionistes, en què les raquetes esdevenen protagonistes. Aquesta ruta que es proposa visitar quatre estanys del circ de Pessons: el Primer, el Rodó, el Tercer i el Forcat. L’itinerari exposat aquesta setmana s’inicia a l’aparcament de l’estació d’esquí de Grau Roig al domini de Grandvalira, seguint el camí del bosc de Moretó, que es deixa enrere després d’un parell de llançades per pujar per la drecera del canal del tub. Posteriorment es creua la pista d’anada cap al bosc i s’enllaça amb el camí dels estanys de la Solana. Des d’aquest es continua per baixar cap a l’estany Forcat, el primer dels estanys que es visitaran, que es creua fins a enllaçar amb el camí que puja enllaçant tots els llacs fins als cims del circ de Pessons.

Un vegada s’enfila aquest sender, es passa pel costat de l’estany Tercer i es continua pujant fins a arribar a l’estany Rodó, que es voreja. En aquest punt, es pot gaudir d’unes grandioses vistes que hi ha del circ del Pessons, a més de poder observar una gran quantitat de cims, entre els quals destaquen el dels Pessons, del Cubil de l’Àliga o Montmalús.

Per començar a emprendre la tornada se segueix el tram de camí de baixada, fins a arribar un altre cop a l’estany Forcat, al qual s’hi dona la volta per l’altra vora fins a baixar a l’estany Primer, on s’hi troba el restaurant, i es pot fer una pausa i gaudir de l’imponent paisatge que ofereix aquest indret i agafar forces per acabar el recorregut. Finalment, la marxa de baixada es reprèn per la pista del GRP, fins a enllaçar amb la pista d’esquí de les Tortugues de l’estació de Grau Roig. Aquesta pista s’ha de seguir pel lateral, per baixar còmodament fins a retornar al punt de sortida.

LOCALITZACIÓ: Canillo DURADA: 5 hores i 29 minuts anada i tornada. DIFICULTAT: fàcil DISTÀNCIA: 6,56 quilòmetres (només d’anada) DESNIVELL: 940 metres