Macrofusió audiovisual

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La fusió de WarnerMedia i Discovery, valorada en 43.000 milions de dòlars (uns 35.380 milions d’euros), i que s’ha anunciat aquesta setmana, perfila un nou gegant mediàtic que podria rivalitzar amb els actuals líders dels continguts per streaming, Netflix i Disney, gràcies a més de 200.000 hores de programació i les marques més reconegudes del sector audiovisual.

Després de diversos dies de rumors sobre un possible acord, la firma de telecomunicacions nord-americana AT&T, que va comprar fa tres anys Time Warner i la va convertir en la seva divisió WarnerMedia, ha confirmat per fi aquesta operació, que busca “formar un nou líder global de l’entreteniment” dirigit pel màxim executiu de Discovery, David Zaslav.

La companyia resultant de la fusió, que està subjecta a la llum verda de reguladors i accionistes, amb data prevista de tancament a mitjan 2022, reunirà sota el mateix paraigua una de les majors biblioteques d’entreteniment del mercat i un centenar de marques històriques.

De cara a l’exercici 2023, les projeccions per a l’empresa passen per una facturació estimada de 52.000 milions de dòlars, uns beneficis bruts de 14.000 milions i un estalvi de costos de 3.000 milions anuals en sinergies que li permetran “incrementar la seva inversió en continguts i innovació digital”.

Entre els noms que aglutinarà la nova empresa hi ha HBO, Warner Bros, Discovery, DC Comics, Cartoon Network, HGTV, Food Network, the Turner Networks, TNT, TBS, Eurosport, Magnolia, TLC i Animal Planet, entre altres.

A final de març, la plataforma HBO Max de WarnerMedia tenia una base de subscriptors global de 64 milions i Discovery va revelar a l’abril que havia aconseguit els 15 milions, mentre que Netflix té uns 208 milions i Disney+ sobrepassa els 100 milions.

Els executius del conglomerat han dit que AT&T i Discovery tenen una despesa combinada d’uns 20.000 milions anuals en continguts, la qual cosa situaria el nou gegant de l’entreteniment en aquest sentit per davant de Netflix, que inverteix uns 17.000 milions. Una cosa que de ben segur repercutirà en el sector.

tracking