Equipaments
Més de 900.000 euros per habilitar dos museus al telecabina canillenc
El comú adjudica a Urcosa les obres per adaptar els espais per a les exposicions de motos i de l’obra de Francesc Galobardes
El comú de Canillo adjudica a l’empresa Urcosa, per un import de 920.801 euros, les obres d’adequació dels espais que acolliran les exposicions permanents de motos –es traslladarà la col·lecció des de l’actual ubicació, als peus de Sant Joan de Caselles, unes instal·lacions de lloguer– i de les obres del pintor Francesc Galobardes. Els treballs, que s’hauran d’enllestir en un termini de sis mesos, consistiran a deixar habilitats els dos espais perquè posteriorment ja només s’hagin de fer les instal·lacions que comporten les exposicions. És a dir, ara es deixaran els espais diàfans, un cop condicionats els terres, els sostres i els envans de separació, així com la instal·lació elèctrica i altres serveis, mentre quedaria pendent el que vindria a ser “moblar-los”, explica el cap del departament d’obres, Nadal Gil. La reforma sencera podria quedar conclosa i llesta per a l’obertura a l’estiu, considera. Aquestes obres completaran la reforma de l’edifici del telecabina, on justament ara s’estan acabant d’instal·lar les escales mecàniques exteriors, que enllacen la plaça Carlemany amb la del telecabina, unes obres que es van adjudicar el mes de març per un import de 515.910 euros a l’UTE Coansa-Modernes. Serà, doncs, la nova corporació la que inauguri el projecte, engegat pel consolat de Daniel Mandicó i que –malgrat algun ball en les previsions d’obertura, situació freqüent en aquest tipus de projecte– ha avançat amb pas ferm. Va ser a mitjan any passat que el comú i la família Galobardes, amb el pintor al capdavant, van arribar a l’acord perquè la parròquia dediqués un espai permanent a exhibir el seu treball de cinc dècades a Andorra. Tot i que en principi havia de ser un altre l’indret, cal Casalé de Ransol. El comú va tenir la intenció de llogar-lo i rehabilitar-lo –mantenint les seves característiques d’edificació tradicional– per destinar-lo a usos culturals, entre els quals l’exhibició pictòrica. No obstant això, finalment es va optar per l’opció del telecabina, més cèntrica i que per tant promet major densitat en les visites. També era més fàcil garantir la seguretat i les condicions de conservació necessàries per a les pintures. Mentre s’habilita l’espai, la família ja treballa en la preparació de les primeres exposicions, amb l’assessorament de Josep Maria Ubach.