Art
La britànica Lilleby aborda la sostenibilitat des de la plàstica
‘Les sis sostenibles. Un nou moviment artístic’ es pot veure a La Buna

La britànica Lilleby aborda la sostenibilitat des de la plàstica
Les sis sostenibles. Un nou moviment artístic, de l’artista anglesa Jasmine Lilleby, es podrà veure fins al dia 13 vinent a la sala La Buna. La mostra aborda la temàtica de la sostenibilitat en una trentena de peces, la majoria de petit format i sobre paper amb aquarel·la, llapis i retoladors. L’originalitat de la proposta rau en el fet que la personalitat de l’artista es desplega en sis heterònims o autors diferents, segons el discurs en què pretén endinsar-se en cada moment.
Melou s’identifica amb la seva neboda i és l’expressió més naïf, tot i que parteix de la figura per acabar en l’explosió del gest. Un altre dels desdoblaments de la seva personalitat artística ve marcat pel pseudònim Willameena, en homenatge a William Turner, encara que els naufragis del pintor anglès s’han substituït per la preocupació envers el canvi climàtic. L’esperit minimalista i la filosofia de menys és més queden recollits als dibuixos que signa com M i la sèrie de Forrest, que il·lustra amb imatge i text com cal preparar-se per afrontar una estada a la muntanya. Finalment, Lady able i Galaxy sparkle completen el recorregut d’heterònims amb què juga la creadora per desplegar el discurs.
Lilleby va arribar a Ordino quan tenia encara només dos anys i va passar la infantesa a la parròquia, on se sent molt arrelada. “Des de petita vaig sentir la inspiració artística i ara ha estat el moment de recuperar-la”, explica l'artista, per afegir que “estic segura que el públic podrà connectar amb algunes de les vies d’exploració que presento, aquest és el meu desig amb aquesta exposició”.