reportatge

Lira versus Amenábar

Ivan Lira, forjat en el difícil ofici de fer riure al país –un dels pocs que s’hi dediquen– està aconseguint una considerable repercussió amb les paròdies que penja al seu canal de YouTube. L’últim, una sobre l’anunci de la loteria de Nadal.

Lira versus Amenábar

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

anielle, el curt –més que anunci– rodat pel director espanyol és una història romàntica, entre Daniel, un guia turístic de Madrid i una dona de bellesa (i procedència) extraterrestre, una història melancòlica i subtil, amb fantasia, optimisme i la sensibleria fàcil que es correspon amb les dates. En mans del còmic andorrà, que n’utilitza les imatges però fa un doblatge ben diferent, passa a ser una història gamberra i un pèl –o dos– procaç. A la paròdia, Lira fa broma amb l’àvia, que sembla avistar un ovni perquè “s’ha tornat a menjar els xampi-nyons”, segurament al·lucinògens; amb la bella extraterrestre “ja jugava jo als ginecòlegs”, li diu a la cua de l’administració de loteria i en acomiadar-se, reconeix que la noia li ha fet una bona “cobra”. Pels car­rers de la ciutat no se sent música melòdica i nadales, sinó reggaeton de la pitjor espècie, i en veure on recau la sort el missatge final és ben diferent de l’original: “no regalis bitllets de loteria, queda-te’ls tots tu”.

Amb aquesta paròdia, l’andorrà va aconseguir entrar a les Tendències de YouTube Espanya, sumant més de 50.000 visualitzacions en molt poc temps. Una gesta que s’ha de mesurar en la seva proporció: a aquests llocs accedeixen amb naturalitat els youtubers més coneguts, els que tenen xifres milionàries. Perquè el que es necessita per col·locar-s’hi és sumar moltes visites, molts m’agrada en pocs minuts –poques hores, com a molt–. Ell va aconseguir la fita d’instal·lar-se entre els quinze primers. Ara està baixant i ja va pel lloc quaranta, té calculat. Però es declara súmmament satisfet amb el que està assolint. Perquè tampoc no és el primer cop que aconsegueix col·lar-se entre aquests vídeos més vistos.

El canal de Lira a YouTube suma més de 50.000 subscriptors. Xifra també a tenir en compte. Bona part, pensa el còmic, procedeixen del seu compte a Instagram: en aquest ja suma 652.000 seguidors. “És el motor de tot plegat, i vaig pujant a un ritme de 2.000 de nous cada dia”, recompta amb satisfacció.

Diàlegs diferents, humor gruix

Lira, que en aquest cas parla del projecte particular però també és un dels impulsors i integrants del col·lectiu Quelcom, reconeix que vídeos com el de la paròdia de l’anunci d’Amenábar el va enllestir bastant ràpidament, perquè només es tracta de crear uns diàlegs diferents i gravar-ne noves veus per canviar radicalment el sentit de la peça. Però el que pretén fer, més aviat, és “anar penjant menys vídeos però que estiguin més treballats”. Amb un humor un tan gruixut? “Sí, ho reconec, però dins del que cap tampoc no faig servir paraules gaire malsonants, n’hi ha d’altres que triomfen i són molt més vulgars.”

tracking