Reportatge

Erotisme intel·ligent

La companyia Tabú actua demà per primera vegada al Principat amb l’espectacle ‘La perdiu és de qui la caça’. L’obra és una adaptació de textos en què el desig sexual conviu amb l’humor i l’enginy amb l’objectiu de fer reflexionar l’espectador a través del diàleg.

Erotisme intel·ligentOnca

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Contes eròtics divertits, amb enginy i plens d’humor. Aquest és leitmotiv de l’espectacle La perdiu és de qui la caça, de la companyia Tabú, que interpretaran demà al vespre la viola de l’ONCA Laia Capdevila i l’actriu Ariadna Pastor. A través d’una selecció i adaptació de textos de les obres Les mil i una nits i el Decameró de Boccaccio, la proposta és un espectacle de petits formats marcat per diàlegs en què la dona i l’erotisme seran els protagonistes.

“Són contes eròtics on es tracta molt la intel·ligència des del punt de vista de la dona”, explica la viola Laia Capdevila. “Volem parlar-vos de les dones, fer-les protagonistes i apel·lar al seu enginy, la seva determinació, la seva força i, sobretot, al seu plaer”, afegeix. L’espectacle, que es va estrenar al Teatre Maldà de Barcelona el passat 22 d’abril, compta amb una composició musical feta a mida per Òscar Vilaprinyó. L’obra està dirigida per Montserrat Bonet. “Ens proposarem embarcar-vos en un viatge en què la música i la paraula van plegats, orient i occident es troben en una explosió de colors i olors, i l’humor i la sensualitat prenen les regnes”, explica la viola de l’ONCA.

A l’espectacle hi apareixen dues dones que són les protagonistes durant tot el conte. “És cert que els tipus de textos seleccionats són d’una època en què la dona no era com avui en dia, que participa activament, sinó que feien una cosa o una altra en funció del que feien els homes”, diu Capdevila. Aquesta serà la quarta vegada que posen en escena l’espectacle al qual s’hi han dedicat molt. La companyia, de fet, s’ha fundat aquest any. “És un espectacle que hem creat des de zero i al qual hi hem invertit molt temps i moltes hores”, afirma Capdevila, que detalla que els primers passos amb la nova companyia els han hagut de compaginar amb altres feines. La viola de l’ONCA destaca que la intenció és posar en escena i “fer rodar al màxim” l’espectacle durant els pròxims mesos.

Capdevila lamenta, alhora, que sobretot d’ençà de la crisi econòmica, la seva feina s’hagi desprestigiat per part d’alguns sectors. “S’ha agafat una manera de fer que sembla que tant músics com actors puguem anar a fer la feina gratuïta perquè ens agrada i puguem promocionar-nos”, diu. “El nostre catxet és el que és i l’estem fent valer”, afegeix Capdevila, tot i que reconeix que és “difícil trobar llocs que estiguin disposats a fer-lo valer”. L’actuació de demà s’emmarca en una doble activitat que començarà a les 20.30 hores amb un recorregut per descobrir els racons més amagats d’Engordany on es podrà passejar per l’Andorra de principis del segle XX. Després, a les 22 hores, tindrà lloc l’espectacle de la companyia Tabú.

CONCERT DE HANG I VIOLONCEL A LA CASA RULL DE SISPONY

Dissabte 2 de setembre tindrà lloc al Museu Casa Rull de Sispony l’actuació ENDO LAB, que durà a terme el violoncel·lista de l’ONCA Jordi Claret, acompanyat de Morris Gabo al hang. L’ONCA proposa un concert circular on el públic es distribuirà en 360 graus al seu voltant. El violoncel elèctric i els pedalers amb bucles s’uniran per crear atmosferes i improvisacions ambientals que, acompanyades del hang, portaran el públic a través dels sons, ritmes i ambients, sense voler imitar cap estil. El concert, previst per al 15 de juliol, es va anul·lar per l’accident d’un dels músics.

tracking