Reportatge

Classes magistrals per interpretar l'orgue

El prestigiós duo format per Olivier Vernet i Cédric Meckler allarga la seva estada al país després d’actuar al festival Orgue&nd per compartir amb sis alumnes les tècniques d’interpretació de l’orgue. El curs s’acaba demà amb un concert dels seus deixebles.

Classes magistrals per interpretar l'orgueFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Sis alumnes participen fins demà a les classes magistrals d’orgue que ofereixen el duo format per Olivier Vernet i Cédric Meckler i el director artístic del festival Orgue&nd, Ignacio Ribas. Després de la seva actuació de dissabte passat durant el festival internacional Orgue&nd, Vernet i Meckler han allargat la seva estada al Principat per ensenyar als alumnes les tècniques d’interpretació de l’orgue i aprendre. “És un diàleg entre ells i jo. No estic aquí per imposar una manera de tocar”, explica Vernet. “Les meves aportacions poden agradar o no, però penso que l’interessant és que en puguem parlar i que els alumnes també em puguin proposar coses per construir entre tots una interpretació”, afegeix.

Vernet admet que està “sorprès” per l’elevat nivell dels estudiants, que demà oferiran un concert públic a l’església Sant Esteve a partir de les 21.30 hores. Dos dels alumnes són el Fernando Kruse i la Mar Vaqué. El Fernando, procedent de Madrid, pensa que el curs li ha permès “aprendre” i considera que una de les claus per tocar bé l’orgue és la “paciència”. La Mar, que fa cinc anys que toca l’instrument, creu que “coincidir amb Vernet i Meckler suposa respecte però alhora és una oportunitat per aprendre del seu coneixement”, i sobretot “veure diferents perspectives” sobre els diferents tipus de versions d’una mateixa peça. La Mar, que ha vingut des de Tarragona, estudia a Alemanya i per a ella és interessant veure de quina manera conceben en altres indrets la música de Johann Sebastian Bach. La Mar, que abans tocava el piano, reconeix que es va començar a decantar per l’orgue un temps després d’assistir a una sessió de portes obertes al seu conservatori per mostrar aquest instrument. Més tard, van estar setmanes preparant una peça musical per interpretar-la en un concert final. “Va ser aleshores quan em vaig enamorar de l’orgue i vaig decidir que el volia tocar”, reconeix la Mar. Els alumnes també van aprendre les singularitats sobre tocar l’orgue a quatre mans. Cédric Meckler, component del duo, va ser l’encarregat de pronunciar ahir a la tarda una ponència sobre aquest tipus d’interpretació que estava dirigida als alumnes i al públic general.

UN FUTUR MARCAT PER L’EXIGÈNCIA

A banda de tocar l’orgue, els professors també han intercanviat impressions amb els seus deixebles sobre les inquietuds respecte al seu futur. Vernet reconeix que “no és fàcil” fer carrera musical, però creu que “aquell que treballa bé, que té talent i que obté bons diplomes s’hi podrà dedicar”. Vernet assegura que l’obstacle més important és “l’alt nivell d’exigència musical”, i creu que tot­hom, independentment dels recursos que tingui, pot dur a terme una carrera dins de la música gràcies als diferents sistemes de beques.

tracking