Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Sistema financer

Cierco denuncia pressions d'Espanya

Higini Cierco diu que el 2014 va rebre amenaces de les autoritats espanyoles exigint-li dades de la família Pujol o “s’actuaria contra BPA”
Un dels accionistes majoritaris de BPA, Higini Cierco, va denunciar a la Batllia que va rebre pressions de les autoritats espanyoles per facilitar dades de la família de l’expresident de la Generalitat Jordi Pujol o “s’actuaria contra BPA” a través de la FinCEN, supervisor del Tresor nord-americà. Cierco, citat ahir a declarar com a inculpat per la causa BPA, va explicar que les amenaces es van produir el maig del 2014, deu mesos abans de la nota de la FinCEN que va desencadenar la intervenció de l’entitat bancària.
Cierco va donar a conèixer els fets després de respondre a les preguntes
  • #15 Rosa
    (19/08/16 23:30)

    Deixeu de marejar la perdiu, els únics responsables son els qui no han fet be la seva feina, sigui per A B o C, Govern, ministeris UIFAND, INAF i ABA. Es la trista i crua realitat per no dir que tots hi tenien els seus interessos.

    Respondre
  • #14 Pancho villa
    (19/08/16 22:01)

    La batlle anira a Madrid a interrogar tots aquests espanyols ? Es mouen amb aquesta impunitat per Andorra ? Porten les clavegueres espanyoles a Andorra impunement ? 

    Respondre
  • #13 ??
    (19/08/16 16:24)

    Els Cierco sabien que Espanya  i EEUU els anaven al darrere i per això el Conseller Delegat del banc es salta el secret bancari i professional. Però el banc ho feia tot segons fixa la llei. I les conseqüencies per Andorra de saltar-se el secret bancari eren evidents. Doncs perquè ho van fer? I el seu advocat i cap de l'oposició en aquell moment (no després quan el mal ja estava fet) per què no va avisar al Govern per pura responsabilitat i lleialtat institucional? L'advocat els va aconsellar donar la informació dels Pujol?

    Respondre
  • #12 Jo mateix
    (19/08/16 14:42)

    Resulta que per provar de salvar l'empresa, es donen dades dels Pujols??? Això no és trencament del secret bancari i per tant pena de presó?

    Respondre
  • #11 joan de la carbassa gran
    (19/08/16 14:26)

    Contesta a Joan. Separació de poders a Andorra ??? Qui nombra els membres del poder judicial ??? Està tot dit. Au va, Joan. Vius a Andorra o a Islàndia ?.

    Respondre
  • #10 Guassa
    (19/08/16 13:58)

  • #9 Laura
    (19/08/16 13:47)

    Ara resulta que els que sabien des de principis de l'any 2014 que hi havia un risc de que sortís una nota del FinCEN eren els germans Cierco i que no van informar a ningú d'aquest risc fins que no va sortir, el banc ja estava intervingut per l'INAF i el Conseller Delegat a la presó. Per què no van informar a l'INAF d'un risc tant important? I per què tampoc no van denunciar-ho a la justícia o la fiscalia? En base al que diuen resulta que no únicament van amagar un risc per tot el pais, sinó que saltant-se la llei van trencar el secret bancàri i van posar en una situació molt complicada Andorra. I per què van cedir al suposat xantatge si BPA i Banco de Madrid ho feien tot bé? Trencant el secret bancari què pretenien aconseguir? Masses preguntes sense resposta.

    Respondre
  • #8 Jordi
    (19/08/16 13:26)

    Si els Cierco diuen la veritat està clar que tot plegat ve de les ganes de fotre a Catalunya. Com s'ho han fet els espanoyls per moure el fincen? No sera que el fincen ja es movia sol i ells van aprofitar-se'n? No sera que l'unic que van fer va ser pausar al fincen fins que tinguessin alguna cosa contra Catalunya? Finalment, tot va esclatar i es que una cosa es frenar als americans i un altra aturar-los. España no esta en disposicio de tal cosa, com a molt pot alentir-ho una mica. I el govern andorrà ja fa temps que esta al dictat de Madrid, i mes en lo referent a Catalunya, es veu massa qui mana, i qui creu.

    Respondre
  • #7 Joan
    (19/08/16 12:24)

    A "dilluns crucial": lo de la separació de poders no ho tens clar. El Govern ha de manar en allò que te competències i en cap cas ha d'intervenir en el poder judicial.  No sé si encausaran o no els Cierco. Però no em sembla rellevant. El tema és si pel cas Pallardó, que és el que s'està jutjant la batlle, encausa a algú o no. Si ho fa voldrà dir que hi ha elements per pensar que a BPA és feien operacions de blanqueig. I en cas contrari que es va actuar dins la legalitat. Així s'haurà d'anar fent en cada una de les moltes causes pendents dins l'afer BPA. Quan dius que si no d'encausa els Cierco encara hi ha solucions, implícitament el que dius és: millor que la justícia no actuï i així Andorra no tindrà problemes. Els problemes Andorra els tindrà si la justícia no actua segons preveu la llei. Si això implica encausar a qui sigui s'ha de fer, i si en aquest cas no d'encausa a qui sigui millor per ells i que sigui perquè no hi ha motius per fer-ho.

    Respondre
  • #6 Alberto
    (19/08/16 11:34)

    El abogado Pujadas esta más perdido que un africano en el polo norte

    Respondre
Veure’n més
15
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts