Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Telecomunicacions

Una incidència deixa prop de 2.000 usuaris sense internet

L'avaria ha quedat resolta a migdia i Andorra Telecom recomana que els usuaris que encara no tinguin connexió reiniciïn el 'router'
Andorra Telecom

Andorra Telecom

La incidència ha afectat un 20% dels usuaris

Actualitzada 20/06/2016 a les 20:01
Una incidència a Andorra Telecom ha deixat sense internet prop de 2.000 usuaris d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany des d'aquesta matinada. La incidència ha quedat resolta a partir d'aquest migdia, segons ha ionformat la parapública, que recomana que els usuaris que encara no tinguin connexió, reiniciïn el 'router' i ofereix més informació al telèfon 115.

Com t'ha afectat la caiguda d'internet? Explica'ns la teva experiència clicant aquí.​

La causa de la incidència són els canvis efectuats al node central d’accés a internet a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany "per millorar l’estabilitat de la xarxa", segons ha explicat l'empresa. La intervenció, que s’ha realitzat amb el suport tècnic del proveïdor, forma part de la renovació total de la plataforma que es va iniciar el passat mes d’abril i que s’ha distribuït en cinc fases diferents. La darrera de les fases, amb afectació a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, s’ha activat a les 00:30 hores d’aquest dilluns perquè tingués la menor incidència sobre els clients.

Al llarg dels treballs s’ha produït un problema tècnic, una casuística que no s’havia detectat en les quatre fases anteriors. Davant la dificultat d’implementar els canvis el procés s'ha aturat a les 6:00 de la matinada i s’ha iniciat el procés de retorn a la plataforma inicial, que ha tingut com a efecte col·lateral talls del servei d’internet dels 1.540 clients amb IP fixa i altres usuaris particulars. En paral·lel, els serveis tècnics han diagnosticat i resolt la problemàtica que ha impedit el canvi de plataforma de matinada i han començat de nou la migració cap a les 11 del matí, quedant resolta a les 12:30 hores.

Andorra Telecom ha demanat disculpes a tots els clients per les molèsties que la intervenció hagi pogut generar entre particulars i empreses.
Etiquetes
  • #8 indignat !
    (21/06/16 00:09)

    Andorra=República BANANERA !

    Respondre
  • #7 Romani
    (20/06/16 19:45)

    som........telecom?

    Respondre
  • #6 El loco de la colina
    (20/06/16 19:43)

    La pregunta es la siguiente,¿nos devolveréis el dinero del corte del suministro contratado por vuestra negligencia he inoperatividad supina? Gracias por el silencia administrativo que os caracteriza....

    Respondre
  • #5 Andorrà
    (20/06/16 17:30)

    Continuem sense internet. ...Sta no sap perquè..... son les 17:30. Tot arreglat?

    Respondre
  • #4 catalunya-espanya
    (20/06/16 17:13)

    Redeu tens raó! A espanya la compania ONO dona un servei a 300mb de fibra i manté la linia de coure!!!!

    Respondre
  • #3 Andorrà
    (20/06/16 16:37)

    Son les 16:37 i continuem sense internet.

    Respondre
  • #2 joan
    (20/06/16 15:35)

    2000?, ens prenen per rucs? Son, han sigut i seran uns poca vergonyes. 

    Respondre
  • #1 redeu
    (20/06/16 14:53)

    Ai que patirem amb la fibra. Algú ha arribat a pensar que la fibra és el primer que caurà en cas d'emergència? Sabíeu que amb el coure tradicional, en cas de fallada elèctrica teníem la possibilitat de fer trucades? Heu vist que si no endolleu la ONT al corrent NO teniu telefon? Que passarà el dia que hi hagi una apagada elèctrica, un blackout? Com funcionaran els telefons dels ascensors? Com funcionaran els avisadors d'urgència dels padrins? No tindrem mobils operatius, però tampoc els fixes funcionaran... Això no ho ha pensat ningú? L'únic que han pensat és que s'estalviaran calerons al apagar una xarxa, el coure, que en aquests casos SI hauria funcionat.

    Respondre
8
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477