Gestionar les contrasenyes

Una de les principals recomanacions a l’hora de crear contrasenyes segures és la de no utilitzar la mateixa en diferents serveis

Gestionar les contrasenyes

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Una de les principals recomanacions a l’hora de crear contrasenyes segures és la de no utilitzar la mateixa en diferents serveis. Però com és pràcticament impossible recordar-les totes, existeixen aplicacions que ho fan per nosaltres. Són els anomenats gestors de contrasenyes. La majoria de navegadors tenen els seus propis gestors natius, que van emmagatzemant totes les contrasenyes que utilitzem a internet per recordar-nos-les quan ens identifiquem a les diferents pàgines, tant a l’ordinador com en altres dispositius. No obstant això, aquests gestors són força bàsics i pràcticament no tenen opcions més enllà del recordar els passwords. I és precisament aquí on entren els gestors de tercers. Es tracta de serveis complets que solen oferir aplicacions per a diferents plataformes, i que poden ser gratuïts o de pagament depenent de les opcions que hi busquem. I és que a més d’emmagatzemar les contrasenyes, també ensenyen a cuidar-les i gestionar-les. En general, aquests serveis permeten desar contrasenyes per utilitzar-les sempre que vulguem, podent complir així amb el consell que en cada servei tinguem una contrase­nya diferent. Els gestors de tercers també poden incloure un sistema per crear automàticament i aleatòria contrase­nyes fortes, així com alertes que avisen de quan tenim contrasenyes febles o excessivament repetides. Alguns també tenen sincronització al núvol per poder utilitzar aquestes mateixes contrasenyes en diversos dispositius, una cosa semblant al que fa Chrome però sense necessitat de tenir el mateix navegador instal·lat al mòbil, al PC i a la resta de dispositius. Altres serveis que poden incloure alguns d’aquests gestors són les anàlisis periòdiques dels correus a la dark web per veure si s’ha filtrat alguna contrasenya, la possibilitat de compartir algunes d’elles amb altres persones de manera controlada, l’emmagatzematge al núvol de notes i textos xifrats, i la gestió de mètodes de pagament o l’autocompletatge d’adreces i dades personals. Alguns dels gestors més importants són:

·Password. Té especial fama entre els usuaris de mac­OS i iOS gràcies a uns excel·lents disseny i funcionalitat. És de pagament, però disposa de totes les funcions essencials: compartir claus, sincronització amb mòbil, sincronització amb Dropbox...

·LastPass. Es tracta d’una bona alternativa per als que busquen una aplicació que en la seva modalitat gratuïta té gairebé totes les funcions bàsiques. Funciona directament des del navegador o mitjançant una app de mòbil.

·Dashlane. Es tracta d’un dels gestors més senzills i amb millor disseny del mercat, amb un preu d’uns tres euros al mes. També compta amb una versió gratuïta per a un únic dispositiu.

·KeePass. Si busquem un bon gestor totalment gratuït, KeePass és una opció que cada cop guanya més adeptes. Té totes les opcions essencials de recordar contrase­nyes de webs, correus i servidors FTP.

tracking