x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Educació

Enfocament global contra l'assetjament escolar

Un de cada tres estudiants ha patit 'bullying'

Un de cada tres estudiants ha patit 'bullying'

Un de cada tres estudiants ha patit 'bullying'

Actualitzada 31/05/2023 a les 20:11
    Montse Brugulat
Els darrers dies sentim molt a parlar sobre l’assetjament escolar. Estem davant d’un problema alarmant i preocupant com a societat: els nens i nenes, adolescents i joves reben maltractament en entorns educatius i això pot ocórrer en qualsevol moment de la seva escolarització! Afecta milions d’infants i joves de tot el món, i atempta contra els seus drets com a persones.

L’assetjament escolar o el bullying és un maltractament que inclou un desequilibri de poder tant dins com fora de l’escola, pot ocórrer entre iguals o amb adults implicats i causa dany emocional, social i/o físic (Unesco, 2020).

En els entorns educatius no hi ha d’haver lloc per al maltractament. Contràriament, les dades en l’àmbit internacional ens parlen que un de cada tres estudiants (el 32%) ha estat víctima d’assetjament per part de companys/es (Unesco, 2021). Al nostre país, segons l’Enquesta de Convivència Escolar a Andorra del curs 2018-2019, prop d’un 10% dels alumnes d’entre 10 i 16 anys han patit assetjament. (Andorra Recerca+Innovació, 2019).

El maltractament escolar és un problema que afecta tot l’entorn, no tan sols l’agressor i la persona que el pateix. El grup de persones que no hi participen directament, però que no fan res per ajudar la víctima, toleren aquestes accions per omissió. Des del comitè científic per la prevenció i la lluita contra l’assetjament i el ciberassetjament escolar (Unesco, 2020), una resposta eficaç seria un enfocament global de l’educació, reconeixent la importància de la interconnexió de l’escola amb la comunitat en general, que inclou, entre altres components, l’empoderament i la participació dels estudiants.

Per millorar la convivència, cal promoure explícitament interaccions positives, respectuoses i atentes, des d’una perspectiva holística més enllà de l’escola. Un enfocament més ampli alineat amb la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). 
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts