El primer vestit fet amb cafè i raïm

La col·lecció sortirà a la venda el pròxim 26 de març

El primer vestit fet amb cafè i raïm

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La coneguda firma sueca de roba H&M ha creat la col·lecció Conscious Exclusive, que consta de peces únicament d’origen sostenible. La marca ha revelat les imatges de la nova línia de primavera-estiu, que destaca per uns dissenys confeccionats amb nous teixits fets a través d’un material natural que es produeix a partir d’elements reciclats i d’un cuir vegetal vegà que es fa amb restes de raïm. “L’equip ha duplicat la composició de la tela i ha incorporat mètodes de tint que tenen menys impacte ambiental, fets a partir de restes de cafè recollides a les oficines de producció d’H&M”, explica en un comunicat la directora creativa de la firma, Ann-Sofie Johansson. La col·lecció s’inspira en el cubisme i l’Edat d’Or, amb peces elaborades en color blau com a gran protagonista, però també en beix, que s’ha aconseguit a través del tint que provoca el cafè. “La inspiració per a la col·lecció Conscious Exclusive SS20 va ser un glamurós viatge en tren que l’equip de disseny va sentir que simbolitzava a la perfecció el viatge d’H&M com a compa­nyia cap a la circularitat. Ens hem inspirat en Le Train Bleu i en els creatius bohemis com Jean Cocteau i Pablo Picasso, que es trobaven a Villa Santo Sospir, a Cap Ferrat. Volíem crear una col·lecció que jugués amb aquesta època bohèmia, però que també oferís dissenys perdurables que als nostres clients els encantaria vestir cada dia”, afirma Ella Soccorsi, dissenyadora de la marca sueca. Dins de la línia innovadora, que emula l’alta costura d’estil bohemi, s’ha creat un vestit de tul amb transparències en l’escot i l’espatlla amb una faldilla vaporosa, ideal per a ocasions especials com casaments, i d’altres d’estil camisa, tops asimètrics i vestits de jaqueta i pantalons per lluir durant el dia a dia. Diverses peces de roba d’H&M compten amb teixits fets el 100% amb cotó orgànic perquè la moda sigui cada vegada més sostenible i amb l’objectiu de conscienciar el consumidor en l’aposta per donar una segona vida útil a les peces de roba. La nova col·lecció d’H&M estarà disponible a partir del 26 de març a les botigues seleccionades de la firma i a través de la pàgina web.

tracking