Internet

La vida digital dels adolescents

L'aplicació TikTok permet crear vídeos amb balls i 'playbacks'

La vida digital dels acolescents

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La nova xarxa social que arrasa entre els nens de vuit anys fins als adolescents de setze es diu TikTok, una plataforma que permet crear, editar i compartir vídeos de quinze segons de durada. La majoria dels continguts són playbacks o coreografies de les cançons que estan sonant a la ràdio i generalment porten filtres i stickers per millorar l’estètica del vídeo i que estiguin a l’última moda. El que destaca sobretot d’aquestes imatges és que els creadors donen una gran importància a l’aparença física, sempre vestits i maquillats per a l’ocasió i interpretant els balls o les imitacions de forma molt acurada.

Aquesta xarxa permet compartir els vídeos a d’altres plataformes de forma fàcil, cosa que permet multiplicar el seu abast de forma exponencial. L’impacte que genera aquesta plataforma en els menors d’edat és d’una proporció considerable: les descàrregues d’aquesta xarxa superen les de Facebook, YouTube i Whats­App. El creixement mundial de TikTok no és casual, sinó fruit d’una estratègia molt planificada. La seva campanya promocional va ser molt significativa a principi d’aquest any: durant els dos primers mesos del 2019, els usuaris de Face­book i YouTube es trobaven amb anuncis de l’app per tot arreu, a vegades utilitzant famosos com a ganxo. Aquest tipus de personatges, com Nick Jones o les Kardashian, són claus per a l’expansió de les xarxes socials basades en la imatge, com és Instagram. Totes aquestes característiques han generat un clima de preocupació generalitzat per part d’adults cap a aquesta aplicació, ja que permet el seu ús a menors de 13 anys sense el consentiment patern.

Un cas destacat de tiktokers són les bessones Aitana i Paula Etxeberria (@twinmelody), unes joves basques de 21 anys que acumulen 6,6 milions de fans que consumeixen els vídeos de la seva plataforma. Algunes de les seves coreografies tenen més de vint milions de visualitzacions a YouTube i fins i tot han arribat a sortir a la televisió.

La vida digital dels adolescents

tracking