Andorra la Vella

Unes 2.500 targetes d'aparcament tenen l'opció de recàrrega suspesa

La majoria (2.252) és perquè els seus titulars han d’actualitzar dades o el suport s’ha de canviar pel nou format

Zones 'taronja' al carrera L'Aigüeta.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les dades facilitades pel comú d’Andorra la Vella aquesta setmana indiquen que 2.503 targetes d’aparcament, les conegudes com a PK, tenen de moment l’opció de recàrrega invalidada a l’espera que els titulars facin les gestions pertinents per recuperar el dispositiu o bé perquè s’ha constatat que se n’està fent un mal ús. L’anul·lació, ni que sigui temporal, d’algunes targetes és fruit de les revisions que fa periòdicament la corporació. I en una majoria de casos (2.252) el que manca és que els titulars actualitzin dades per verificar que compleixen la normativa o bé és que han de demanar una nova targeta perquè encara la mantenen amb un suport antic. En la resta de casos (251) se n’ha comprovat un mal ús perquè s’utilitzaven amb vehicles de matrícula estrangera, que està prohibit per la normativa. Aquestes 2.503 són part de les 20.382 lliurades per la corporació.

La regulació ha anat variant amb els anys i el règim d’atorgament actual especifica que es lliurarà només a una persona física o jurídica amb domicili fiscal a Andorra, titular d’un vehicle amb matrícula andorrana i només una targeta per vehicle. La targeta la pot sol·licitar, doncs, el resident de qualsevol parròquia i, des del mes de juliol passat, també qualsevol empresa radicada al país sense necessitat que estigui domiciliada a la capital. Una modificació en resposta a les demandes dels ciutadans i per evitar aparcaments indeguts o saturació de les zones de càrrega i descàrrega. Ara mateix un miler de PK estan en mans d’empreses.

Els usuaris de la targeta es beneficien d’una hora gratuïta als aparcaments públics de la capital i de tarifes més econòmiques i també poden fer-la servir per pagar als parquímetres de les zones blaves o verdes. El canvi de règim tarifari dels pàrquings amb la supressió generalitzada de l’hora gratuïta per limitar-la únicament als usuaris de la targeta de prepagament va suposar un creixement notable de la demanda. També un conflicte entre majoria i minoria comunal, que ha tornat a l’actualitat amb la victòria electoral d’Enclar amb Sergi González al capdavant. El cònsol major va liderar una recollida de signatures en contra de la supressió de l’hora gratuïta generalitzada com a conseller del PS, però ara ja ha deixat clar que mantindrà el model actual. En va parlar a l’entrevista que ha concedit aquesta setmana a Diari TV, durant la qual va assegurar que la intenció de la majoria actual és potenciar-la molt més, que els usuaris en coneguin tots els avantatges i intentar que pugui servir per a aparcaments d’altres parròquies. Escaldes, per exemple, té una targeta de prepagament pròpia per als aparcaments públics. González es va queixar que al seu dia la majoria liderada per Conxita Marsol li va parlar d’un estudi que constatava que l’hora gratuïta suposava més trànsit perquè els conductors es movien d’un pàrquing a un altre per evitar pagar i que “aquest estudi no existeix”.

ZONES 'TARONJA' AL CARRER L'AIGÜETA

El comú ha dut a terme canvis en les zones d’estacionament del carrer de l’Aigüeta i ha substituït punts de càrrega i descàrrega per àrees taronja, que permeten aparcar-hi durant 20 minuts. També s’han habilitat més places per a motos.

tracking