x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Escaldes-Engordany

El comú anul·la el castell de focs de la festa major per la calor

Bombers manté el nivell d’alerta 2 al sud del país per l’alt risc d’incendi
El castell de focs, en una edició anterior de la festa major.

El castell de focs, en una edició anterior de la festa major.

El castell de focs, en una edició anterior de la festa major.

COMÚ D'ESCALDES-ENGORDANY
Actualitzada 25/07/2022 a les 12:07
La cònsol major d’Escaldes-Engordany ja va avisar dies abans que comencés la festa major. “Si continua l’onada de calor i no plou”, va afirmar repetidament a preguntes dels periodistes, “el castell de focs d’haurà de suspendre”. Com que la meteorologia no ha donat treva al Principat –només un ruixat, intens però breu, va trencar divendres al vespre la monotonia abrasadora de les últimes setmanes–, la corporació escaldenca no ha tingut elecció: calia suspendre el castell de focs de la festa major. I així ho ha fet. “A causa de l’elevat risc d’incendis al país, el castell de focs de la festa major d’Escaldes-Engordany queda anul·lat”, així de clar i concís era el comunicat de premsa del gabinet de cònsols que el Diari va rebre ahir a primera hora de la tarda.

Els bombers mantenen el nivell 2 per alt risc d’incendi a tota la zona sud del país i zona centreoccidental fins a 2.000 metres i el nivell 1 a la resta del territori. Les temperatures es preveu que continuaran sent elevades i per sobre del normal per l’època.

A més, els bombers assenyalen que el combustible forestal cada cop està més estressat i disponible. En aquest sentit, Protecció Civil va recordar que es manté el perill molt alt d’incendi al sud i centre del país. És per aquestes raons que Protecció Civil va demanar que s’extremin les precaucions en les activitats al medi natural, que es reculli tota la brossa de la muntanya, que no es llencin mai burilles ni llumins i que no se circuli en vehicle per pistes forestals. Així mateix, va recordar que les barbacoes estan tancades.

El servei meteorològic va informar que ahir va ser del darrer dia d'onada de calor amb domini del sol durant tot el dia. Aquesta setmana els núvols tindran més presència a les tardes.
  • #1 Festa Major
    (25/07/22 09:33)

    Doncs el que podrien també anular son els concerts a tot volum que comencen a mitjanit i acaben a les 3 de la matinada.
    Seriosament, al comú no saben que hi ha gent que ha de treballar al dia següent?

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts