la proposta dels liberals d'escaldes

L'aparcament soterrat a Nacions Unides és inviable

L’espai que queda lliure al subsòl del Clot d’Emprivat és massa petit per albergar un pàrquing per falta d’espai i les galeries tècniques

Les cessions al comú al Clot d'Emprivat es van fer entre el 1996 i 1999.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La idea proposada pels liberals escaldencs de construir un aparcament soterrat a l’avinguda Nacions Unides d’Escaldes-Engordany paral·lel a l’aparcament d’Empark que ja existeix a l’avinguda del Consell de la Terra és inviable, segons manifesten experts urbanístics i fonts del comú. El problema, de forma molt esquemàtica, és que no hi ha espai. Els diferents aparcaments que funcionen en l’actualitat estan connectats internament, i a més hi circulen unes galeries tècniques de serveis que no deixen espai per a un nou aparcament, com a molt per a un de molt petit amb una banda d’aparcament en bateria i un sol carril per circular en els dos sentits, la qual cosa el convertiria en una ratera.

El comú és conscient que en un futur el problema de l’aparcament públic s’agreujarà, bàsicament perquè la cessió de sòl ja es va fer abans que entrés en vigor la llei, gràcies a un acord del comú de l’època amb els propietaris dels terrenys del Clot d’Emprivat, que ocupa 96.000 metres quadrats.

Un nou pàrquing seria molt útil, però ara no és possible. Quan es va dissenyar aquesta zona es va fer en forma poligonal. Es va fer una unitat d’actuació –abans de la Llei del sòl del 2000– amb carrers hexagonals. En aquell moment la corporació va decidir construir un aparcament a Consell de la Terra de dues plantes soterrades en concessió a una empresa.

El pàrquing del Prat Gran –al pavelló– està comunicat interiorment amb el del carrer del Consell de la Terra fins a Illa Carlemany, als límits de la parròquia. A més, a Nacions Unides en cada voravia per sota hi ha una galeria tècnica soterrada que travessa el carrer en alguns trams.

CADA COP HI HAURÀ MENYS PLACES LLIURES

El comú és conscient que a mesura que els propietaris recuperin l’espai destinat a aparcaments minvarà dràsticament el número de places. Per fer l’aparcament que proposa L’A caldria construir a molts metres de profunditat o bé canviar de lloc les galeries tècniques. La part pública del Clot d’Emprivat correspon només al restaurant, les pistes d’esquí i el camp de futbol i el parc. La revisió del POUM no es farà fins a mitjan del proper mandat, i tot apunta que s’hi poden fer més torres.

tracking