x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Sant Julià de Lòria

Concurs per atraure empreses de lloguer de vehicles elèctrics

El comú cobrarà per cada unitat que es posi en circulació a la parròquia i no haurà de compensar econòmicament l’adjudicatària
El cònsol major de Sant Julià Lòria, Josep Majoral, circulant amb patinet elèctric

El cònsol major de Sant Julià Lòria, Josep Majoral, circulant amb patinet elèctric

El cònsol major de Sant Julià Lòria, Josep Majoral, circulant amb patinet elèctric

Fernando Galindo
Actualitzada 21/10/2021 a les 11:08
Fer de Sant Julià de Lòria un referent en mobilitat sostenible. Aquest és l’objectiu últim del concurs que el comú lauredià va convocar ahir, tal com recull el BOPA, perquè empreses de lloguer de vehicles elèctrics compartits –poden ser de patinets, de motocicletes o de cotxes– s’animin a oferir els seus productes i serveis a la parròquia.

Les condicions del plec de bases del concurs, en què poden participar societats amb seu fiscal al Principat, són molt obertes. “Donem un marge ampli als candidats perquè plantegin propostes imaginatives. No volem tancar-nos a res”, va explicar ahir el cònsol major lauredià, Josep Majoral, en declaracions al Diari. Tot i això, el document sí que estableix un requisit clar. A canvi de l’autorització del comú per operar amb normalitat a la parròquia, l’empresa adjudicatària haurà de pagar un import a la corporació per cada vehicle que posi en circulació.

El text deixa “ben clar”, assegura Majoral, que “en cap cas” la corporació haurà de compensar econòmicament les empreses que es decideixin a oferir els seus serveis a Sant Julià i siguin proclamades guanyadores del concurs. “El comú no pagarà res”, va afirmar el cònsol.

L’edicte pel qual es convoca el concurs va ser acordat dimecres de la setmana passada en junta de govern i va publicar-se ahir al BOPA. Segons va apuntar Majoral, les empreses interessades a participar-hi hauran de presentar al comú les seves ofertes, que hauran d’incloure el tipus de vehicle i el preu per unitat posada en circulació que estan disposades a pagar a la corporació. “Totes les empreses del sector tenen cabuda al concurs. Hi poden participar les empreses especialitzades en el lloguer de patinets, de motocicletes o de cotxes, així com les que puguin oferir més d’un servei o els tres alhora. Això sí, totes han de treballar en el sector del vehicle elèctric”, va puntualitzar Majoral.

Les propostes poden presentar-se al servei de Tràmits, situat a l’edifici administratiu del comú, fins dijous 18 de novembre a la una del migdia. L’obertura d’ofertes es farà dilluns 22 de novembre a les nou del matí.

Un pas més
El comú ha convocat el concurs després de l’èxit de la prova pilot de micromobilitat sostenible amb patinets elèctrics que va començar a mitjan desembre de l’any passat i va allargar-se fins a l’abril. Segons les dades que va fer públiques Muvif, l’empresa que va encarregar-se de la prova, durant els primers tres mesos 452 usuaris van fer 2.130 viatges, una xifra que equival a 29 viatges mensuals. Amb l’ampliació del concurs a les motocicletes i els cotxes, Majoral fa un pas més per assolir un dels seus reptes de legislatura: consolidar Sant Julià com una parròquia que aposta per les energies renovables i la sostenibilitat.


LES CLAUS


Tipus de vehicles

El concurs està obert a empreses de lloguer de patinets, motocicletes i cotxes. Tots els vehicles han de ser elèctrics.

El comú no pagarà
Les condicions del plec de bases són molt obertes, però no preveu compensacions econòmiques per a l’empresa adjudicatària.

Ofertes
Les ofertes que facin les empreses hauran d’incloure l’import que aquestes hauran de pagar al comú per cada vehicle.

Calendari
Les propostes poden presentar-se al comú fins dijous 18 de novembre a la una del migdia.
  • #6 Joan
    (22/10/21 11:16)

    Bona iniciativa, la mobilitat en patinet es perfecta 

    Respondre
  • #5 Audie Norris
    (22/10/21 01:46)

    La sostenibilitat del patinet elèctric de lloguer és més que qüestionable.

    A qui de debó i sigui útil pot comprar un per 300€.

    Els patinets al carrer són per guiris (més cars que un bitllet de bus) i la flota s'ha de renovar (per vandalisme/averies/etc) cada poques setmanes.

    A mes, al peís no tenim carrils bici, ni voreres amples, ni sentit comú.

    Respondre
  • #4 Ocupació
    (21/10/21 09:51)

    Si ha de ser perquè ocupin l'espai public amb patitnets aparcats, ja se'ls poden confitar. 

    Respondre
  • #3 Joan
    (21/10/21 09:10)

    Bufff va dir..
    Només cal mirar una mica la foto per veure que no és una foto actual. Segurament feta abans del nou codi de circulació...

    Respondre
  • #2 Bufff
    (21/10/21 07:58)

    On està el casc Sr. Consol? Potser que es miri el nou codi de circulació... Quin exemple... mare meva...

    Respondre
  • #1 Primer la foto, després la parròquia
    (21/10/21 07:07)

    Sent realistes, el patinet elèctric no frena l'ús del cotxe i globalment és més perill que utilitat. A Sant Julià, el patinet elèctric no ha tingut l'acollida que esperaven els cònsols.

    Respondre
6
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts