El vial no s'acabarà si el futur carril reversible té èxit per Setmana Santa

Els resultats determinaran si per al 2021 es pressupostarà el següent tram de la desviació

El vial no s'acabarà si el futur carril reversible té èxit per Setmana SantaARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El carril reversible a l’avinguda Francesc Cairat, que anirà des del Pont d’Isidre Valls fins a la plaça Laurèdia, es posarà a prova per Setmana Santa. Així ho va confirmar el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, a la sortida de la reunió que la taula de mobilitat va celebrar ahir. A més a més, Torres també va dir que “per fer el següent tram del vial, no hem pressupostat res per al 2020. Ara volem veure com funciona el carril reversible; a partir d’aquí avaluarem si cal incloure-ho en el pressupost del 2021”. De fet, segons fonts consultades, si la prova supera el volum de trànsit de Setmana Santa, el tram del vial que començaria a la sortida del túnel de la Tàpia no es farà. S’han triat les dates de Pasqua precisament perquè s’espera una elevada afluència de vehicles i, per tant, és un bon període per saber si l’assaig afavoreix la fluïdesa circulatòria. El nou tram de vial, entre la rotonda de Fontaneda i el pont d’Isidre Valls, serà operatiu a finals de març. El carril reversible el complementarà. Sobre com gestionarà el flux de vehicles, el ministre va explicar que “un cop arribin a la plaça Laurèdia, i en coordinació amb el servei de circulació comunal, es desviarà una part dels vehicles pel túnel de la Tàpia i una altra part pel centre de la parròquia. El carril reversible es farà servir en hores de màxima afluència”. Sobre la prova pilot que es vol fer a la Massana i que va explicar el conseller general de Ciutadans Compromesos, Carles Naudi, durant la sessió de dijous del Consell General, el ministre Torres en va confirmar els treballs, però va dir que “s’està treballant i fent els estudis pertinents sobre com es podrà fer aquesta prova”. Cal recordar que el que es pretén es que els semàfors de la parròquia funcionin com si fos una onada, per tal que, a una velocitat moderada, un vehicle pugui travessar-los tots sense haver de parar. Sobre aquest fet, Torres va dir que “estem treballant en la semaforització i a veure com es poden fer aquestes onades”. A més a més, el titular d’Ordenament Territorial va dir que “també, en aquestes hores punta, no es podran utilitzar determinats passos zebra, per tal de facilitar el flux de vehicles”. Quant als terminis en què es podrien portar a terme aquestes proves pilot, Jordi Torres va fixar el curs escolar com a data límit i va expressar que la seva voluntat seria que “estiguin funcionant abans que acabi”. Tanmateix, el ministre Torres també va recordar que el vial de la Massana està en un estadi molt diferent del de Sant Julià de Lòria i va afegir que “encara no tenim tots els convenis signats per tal de poder fer el vial”. Quelcom similar va explicar el conseller general Carles Naudi en la sessió de dijous, en què va arribar a xifrar el cost del tot el vial, inclosos els túnels, en uns 70 milions d’euros, una quantitat que li va rebatre el president del grup parlamentari del PS, Pere López, que va recordar que durant el govern socialdemòcrata, s’havia pressupostat l’obra per 40 milions d’euros.

tracking