Reportatge

La carn d'Andorra com a producte per captar visitants

Ramaders d’Andorra va celebrar ahir el 20è aniversari de la societat a l’explotació Casa Cametes d’Arans. A l’acte es va fomentar la comercialització del producte al detall amb formats més tradicionals i la valorització de totes les peces comestibles del bestiar.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Si algú vol carn ha de venir a Andorra, no s’exporta.” Així ho va afirmar Gerard Martínez, gerent de Ramaders d’Andorra entre vaques i carn, durant la celebració del 20è aniversari de la societat. L’aplicació del consum de carn com a mètode d’atracció turística al Principat és una de les fites que es volen desenvolupar des de la societat. Martínez va explicar que és un bon argument en l’àmbit turístic perquè qui vulgui tastar la carn andorrana s’hagi de desplaçar fins aquí”, i va afegir que tampoc “tenim prou capacitat per exportar-la, ja que hi ha una limitació d’animals per hectàrea i la cabana ja no pot créixer més atesa la superfície del territori”.

En l’acte, que va tenir lloc a l’explotació Casa Cametes d’Arans, es va fomentar la comercialització del producte carni al detall amb formats més tradicionals, la posada en funcionament d’una campanya per donar visibilitat i reconeixement a la vinculació al territori, impulsar la venda directa als establiments de restauració, i la valorització de totes les peces de l’animal, sobretot d’aquelles de les quals s’ha perdut el consum, com ara “menuts, tripa, llengua i tots aquests productes que tenen un alt valor cultural i es poden valoritzar molt bé a escala de cuina”, i actualment “potser són difícils o costosos de trobar”, va asse­nyalar Martínez. Quant a la nova forma de comercialització, el gerent va explicar que avui en dia la gent no té temps per anar a la carnisseria i acostuma a comprar amb safates a les benzineres o als supermercats, i per aquest motiu “la intenció és arribar amb una safata en un format molt sostenible i atractiva a aquesta tipologia de client”.

Per la seva banda, la ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, va manifestar que la societat “és un projecte consolidat” que ara fa un pas endavant, i va indicar que la societat “aposta per la qualitat” mitjançant la producció i comercialització de “productes sostenibles que tenen sortida entre la població i contribueixen al fet que segueixi havent-hi bestiar a les muntanyes i, per tant, a seguir preservant i netejant les nostres muntanyes”. Calvó també va expressar que l’evolució del sector “és un element clau, perquè com millor es comercialitzi la carn i millor sigui el preu de venda, sabem que això farà més viables les explotacions ramaderes i, per tant, contribueix a fer que es vagi assegurant el relleu generacional” de l’ofici i la tradició.

Ramaders d’Andorra va néixer el 1999 amb 15 socis i la xifra és de a 60 a dia d’avui. Els socis treballen amb carn de vedella de la raça bruna del país, corders, cabrits i poltre. De fet, des de la seva creació l’entitat ramadera ha subministrat un total de 24.903.580 quilos de carn bovina, 497.325 quilos de carn equina i 1.215.695 quilos de carn ovina i de cabrum.

La carn d'Andorra com a producte per captar visitants

La carn d'Andorra com a producte per captar visitants

tracking