Dobles carrils en altres punts crítics de la xarxa

Mobilitat compta amb un equip que valora fer proves pilot com la de la Massana en punts amb problemes de circulació

Dobles carrils en altres punts crítics de la xarxaSERVEI DE MOBILITAT

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El cap del servei de Mobilitat, Jaume Bonell, davant la satisfacció inicial amb la prova pilot que va començar ahir a la rotonda d’Anyós, va anunciar que en el futur es podrien fer proves semblants en d’altres punts del país amb problemes de trànsit. Aquestes es portarien a terme a través d’un equip que està a disposició del departament de Mobilitat i que, segons va explicar Bonell, té la capacitat de posar en funcionament dispositius d’aquest tipus en punts de la xarxa on es produeixin retencions. Així, dos dels punts que s’estarien avaluant per fer proves com la del tram entre la rotonda d’Anyós i la del túnel de les Dos Valires serien el pont dels bombers, a Santa Coloma, i la zona entre Sant Joan de Caselles i l’entrada al poble de Canillo, casos en què s’estudiaria ampliar d’un a dos carrils per millorar la circulació.

Etiquetes:

Tanmateix, de manera eventual, l’equip del servei de Mobilitat també farà intervencions en d’altres situacions en què hi ha problemes de trànsit puntuals, com són la baixada de pistes; l’etapa de La Vuelta ciclista a Espanya que se celebrarà en ter­ritori andorrà l’1 de setembre; La Purito, que se celebrarà a Encamp i Sant Julià de Lòria els dies 3 i 4 d’agost; la reunió de ministres iberoamericans d’aquesta tardor; la Cimera Iberoamericana de l’any vinent, i altres situacions potencialment conflictives subjectes a les previsions de trànsit.

En aquest sentit, malgrat que aquestes modificacions temporals es portaran a terme a través de dispositius de mobilitat que requereixen una planificació prèvia, Bonell va indicar que l’equip podrà intervenir directament i “sense avisar” sempre que es tracti de situacions en les quals el servei de Mobilitat estigui segur que es millorarà la circulació.

Èxit a la rotonda d’Anyós

La prova pilot per posar dos car­rils en el tram entre la rotonda d’Anyós i la del túnel de les Dos Valires es va estrenar ahir amb èxit. Segons va informar el cap del servei de Mobilitat, el primer dia es va saldar amb un resultat “molt satisfactori” i s’estima que els problemes de retencions en el trànsit es van reduir fins a deu minuts. “Ha permès tenir el doble de fluïdesa”, va explicar Bonell, que va assegurar que el servei ha rebut un retorn molt positiu dels usuaris a través de les xarxes socials. La prova es mantindrà fins a final de juny, quan acabi el curs escolar, ja que a partir d’aquest moment el trànsit es redueix notablement. Malgrat que d’entrada el doble carril ha tingut un impacte molt positiu, Bonell va explicar que Mobilitat vol estudiar si aquesta solució també funciona en altres condicions, per exemple en dies amb pluja.

Aquesta prova va ser una de les promeses electorals que incloïa Ciutadans Compromesos en el seu programa. L’objectiu és donar una major fluïdesa al trànsit en un punt que sol presentar problemes de retencions en les primeres hores del matí, és a dir, entre les set i les nou, moment en què una gran quantitat de veïns de la Massana i Ordino es desplacen a altres parròquies a treballar o a portar els nens a l’escola. Per aquest motiu, el personal de Mobilitat col·locarà els cons perquè els dos carrils estiguin operatius a partir de les set i els retirarà a les nou cada dia fins que acabi la prova. Finalment, en cas que es decideixi implementar la mesura definitivament, les obres tindrien un impacte mínim, ja que només consistirien a modificar la senyalització horitzontal amb pintura i asfaltar alguna part del tram si fos necessari per habilitar el segon carril, un procés que duraria entre dos i tres dies.

Aquesta és la segona prova pilot que es porta terme aquest any a la Massana per tal de donar fluïdesa al trànsit de la parròquia en les hores més conflictives. A final de gener, Mobilitat va engegar un dispositiu temporal eliminant el doble carril entre la rotonda de Sorribes i l’encreuament de Sispony i entre la rotonda de Valira Nova i la Bartra per reduir les retencions matinals. L’objectiu d’aquesta prova era comprovar si amb un únic carril els cotxes podien mantenir la velocitat per tal d’evitar que es produïssin frenades en la incorporació a la via, però la prova no va acabar de funcionar i va rebre dures crítiques per part dels usuaris, que es van queixar que el trànsit fins i tot va empitjorar.

Dobles carrils en altres punts crítics de la xarxa

tracking