Govern decidirà si obre tot l'any el coll d'Ordino quan acabin les obres

Es plantejarà l’accés a la carretera a l’hivern quan sigui segura un cop s’hagin millorat els drenatges i el sistema de contenció

Govern decidirà si obre tot l'any el coll d'Ordino quan acabin les obres@COEX_Andorra

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La finalització de les obres de millora que s’estan duent a terme a la carretera del coll d’Ordino no garanteixen al cent per cent la possibilitat de poder obrir la car­retera durant tot l’any. Segons membres del servei de Conservació i Explotació de Carreteres del Govern (COEX), es determinarà aquesta possibilitat quan acabin els treballs, una data que encara segueix en l’aire i que dependrà de la partida pressupostària que assigni Govern a partir d’ara. “Quan s’acabin totes les obres previstes en l’estudi, més alguna cosa més, serà el moment de plantejar-se obrir la carretera també a l’hivern”, va expressar el cap de l’àrea del COEX, Jordi García. El membre del servei va manifestar que fins que no estigui del tot arranjada i es faci el manteniment que calgui no es podrà obrir durant tot l’any, perquè “encara existeix un risc que s’accentua molt a l’hivern, ja que la carretera té drenatges deficients i el sistema de contenció de vehicles malmès”, va explicar. Tal com manifesta el cap de la unitat de conservació del COEX, Jordi Piñero, “es tracta d’un projecte que es va fer a llarg termini en el qual es van fent trams petits”.

Etiquetes:

El COEX va reprendre fa uns dies les obres d’actuació de millora de la carretera secundària 340 del coll d’Ordino que es van haver de paralitzar durant uns mesos pel mal temps. Els treballs en aquest tram, que tenen com a objectiu poder donar màxima accessibilitat a les carreteres, finalitzaran entre el 7 i el 10 de juny, segons García. En total, s’estan fent millores en uns 350 metres del tram de la carretera. D’entre les actuacions més importants que es duran a terme hi ha refer el mur de sosteniment de la car­retera perquè torni a ser segura, ja que s’ha inestabilitzat pel pas del temps. També es millorarà el sistema de contenció de vehicles, que fins ara era metàl·lic. Les noves barreres seran de fusta i metall per tal d’“integrar-se millor al medi ambient”, segons García. Finalment, es faran millores en la canalització d’aigües pluvials, concretament en els drenatges longitudinals al llarg del tram i en els transversals per reconduir les aigües d’un costat a l’altre de la carretera, a més del manteniment i la neteja dels pous on hi van els tubs.

Un cop finalitzi la part 3 de la fase 4, es començaran els tràmits per fer la fase 5. Les obres es licitaran durant la segona quinzena de juny i s’adjudicaran pels volts de l’agost. Serà llavors, un cop les empreses encarregades tornin de vacances, quan s’iniciïn les obres del nou tram.

tracking