El comú es planteja externalitzar la gestió de les zones blaves

La corporació de Conxita Marsol ha fet una consulta jurídica per analitzar la viabilitat de la proposta, que no té cap termini

El comú es planteja externalitzar la gestió de les zones blavesARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú de la capital considera la possibilitat d’externalitzar la gestió dels aparcaments en zona blava. Durant el consell de comú de dijous passat, l’equip de Conxita Marsol va apuntar aquesta opció mentre es debatia la proposta d’augment de les sancions per no estacionar correctament a les zones blaves de la parròquia, que ha passat dels 12 als 20 euros. Des de l’oposició no veuen el plantejament amb mals ulls, però prefereixen estar a l’espera d’anàlisis més profunds per veure si el canvi s’adequa a la normativa.

Etiquetes:

Fonts del comú de la capital expliquen que encara és d’hora per determinar si es podrà aplicar aquest nou model de gestió. De fet, no s’han marcat cap termini per concretar aquesta via, però treballen per analitzar l’encaix jurídic de la proposta, que podria comportar un canvi en l’ordenació, ja que la Llei dels agents de circulació comunals atorga competències als urbans per sancionar possibles infraccions.

El cas de La Massana

A la Massana, la concessió dels aparcaments en zona blava la té una empresa externa que s’encarrega de mantenir les places d’aparcament i d’assumir-ne la despesa de la pintura i que al mateix temps obté els ingressos procedents de les màquines expenedores de tiquets. En canvi, els agents comunals són els que s’encarreguen de revisar els estacionaments i de multar si s’escau mentre que la recaptació acaba a les arques comunals.

Les forces de la minoria al comú d’Andorra la Vella estan a l’expectativa. El conseller de CdI+Liberals, Víctor Pintos, comenta que la proposta es podria inspirar amb municipis catalans, que recentment també han decidit canviar la manera de regular el control dels parquímetres. Segons Pintos, una opció seria “fer una inversió per adaptar els parquímetres i estudiar un plec de bases per treure una mena de concessió administrativa en què una empresa privada faria les tasques de vigilància en comptes dels agents de circulació comunals”. En tot cas, Pintos admet que “no hi ha una voluntat immediata” per canviar el sistema actual, que es podria acabar fent, en cas que prosperi, en futurs mandats atès que queda un any per acabar l’actual. “Hem de ser pacients i esperar que hi hagi alguna proposta. Jo no ho veig malament, l’altra cosa és que donada la situació hi hagi un projecte clar i concís”, afirma el representant, que no creu que la mesura d’externalitzar el servei pugui comportar un increment de les sancions. “No hi hauria d’haver una relació directa”, diu el conseller de la minoria . Per la seva banda, la consellera, del PS+I, Dolors Carmona, lamenta no tenir d’entrada més informació sobre l’opció d’externalitzar els parquímetres de la zona blava, malgrat que afirma que amb els primers inputs que té la proposta “no sembla malament”. “La tasca prioritària dels agents no és la de la gestió dels parquímetres, sinó de la circulació, però no es pot fer una cosa contradictòria”, diu Carmona.

tracking