mobilitat

El servei de Cicland comença amb un total de 18 abonats de pagament

Durant el període de prova, que es va iniciar el 10 de juliol i en què l’ús de les bicicletes era gratuït, hi havia 86 usuaris registrats

El servei de Cicland comença amb un total de 18 abonats de pagamentCarlos Gallardo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El servei de bicicletes elèctriques compartides del Principat, Cicland, ha patit una davallada d’usuaris des que es van començar a cobrar els abonaments dissabte passat. Així ho va explicar el gerent de l’empresa, Erik Fraissinet, que va reconèixer que durant el període de prova, que es va iniciar el 10 de juliol i en què l’ús de les bicicletes era gratuït, hi havia 86 usuaris registrats. Una xifra, però, que a partir del cobrament de les tarifes s’ha vist reduïda fins a un total de 18 abonats, dels quals dotze paguen el forfet anual de 76,5 euros, tres el forfet de 25 viatges per 30 euros i la resta, tres, han accedit a Cicland a través de les tarifes d’ús puntual.

Fraissinet va apuntar que, segons les dades de les quals disposa l’empresa, aquests usuaris de pagament han fet un total de 53 viatges des de dissabte passat. En concret, va afegir, un viatge va sortir des de l’estació de Canillo, quatre des de Sant Julià de Lòria, divuit des d’Escaldes-Engordany i trenta des de la capital.

“La destinació d’aquests viatges ha estat majoritàriament el centre del país, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany”, va apuntar el gerent, que va matisar que els trajectes tenen una durada mitjana d’uns 10 minuts i es concentren a primera hora del matí, al migdia i al vespre. “És a dir, en horari d’oficina”, va emfatitzar Fraissinet, i va afegir que el perfil dominant dels clients de Cicland “són homes i dones que agafen la bicicleta per anar a treballar”.

Confiança en la recuperació

Malgrat la davallada d’usuaris, Fraissinet va afirmar que no són uns números “realistes” perquè “encara estem en període de vacances i esperarem fins després del dia de Meritxell per valorar-ho, ja que a partir de llavors tot­hom començarà el treball i les escoles i així es recuperarà la normalitat”.

El gerent va apuntar, però, que Cicland no s’ha fixat un objectiu concret amb relació al nombre d’usuaris que es vol aconseguir, si bé va assenyalar que “l’expectativa és passar dels 86 del període de prova”. En aquest sentit, Erik Fraissinet es va congratular per “la bona acceptació del període de prova”, en el qual “hi va haver molta gent interessada”. Tot i això, el gerent va dir que la demanda es va concentrar a les dues parròquies centrals, especialment a l’estació situada davant de Govern. “Dels 700 viatges totals que es van fer en el període de prova, 350 van sortir d’Escaldes-Engordany i 230 d’Andorra la Vella, i la majoria van tenir les dues mateixes parròquies com a destinació”, va afirmar. Precisament per això, Fraissinet va avançar que la voluntat del servei de bicicletes compartides és ampliar al nombre d’estacions, especialment a les parròquies altes. “El problema a Ordino, Canillo, la Massana i Encamp és que tenen una única estació i hem vist que hi ha pobles que amb una parada no cobrim tota la població”, va destacar. Per això, el gerent va remarcar que els agradaria tenir, “com a mínim, dues estacions a les parròquies altes, a partir d’ara ho tirarem endavant o no depenent de l’acceptació”.

Satisfets amb el preu actual

Pel que fa a la possibilitat de reduir el preu dels abonaments, Fraissinet va manifestar que “veu bé” els actuals i va asserir que “ningú ens ha dit que troba l’abonament car”.

tracking