La policia avala el pla de seguretat per evitar atropellaments a Carlemany

El cos creu que les barres horitzontals “complirien els requisits de seguretat”, però demana més temps per estudiar-lo a fons i visitar la fàbrica

Segon dia d'obres a Carlemany
detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La policia creu que el sistema de seguretat que el cònsol menor, Marc Calvet, els va plantejar a la reunió d’ahir per evitar atropellaments massius a l’avinguda Carlemany és correcte i es podria instal·lar, encara que li va demanar una mica més de temps per estudiar-lo a fons. “Els agents ens van dir que complia els requisits de seguretat que s’han d’implantar en una via tan transitada com aquesta, però que cal seguir treballant per garantir-ho”, va indicar. El que sí que li van comentar és que es podria complementar amb altres elements de seguretat, com ara uns fitons que acabin d’impossibilitar del tot l’entrada de vehicles. “D’entrada els va semblar bé però sí que ens van comentar que potser es podria incrementar la seguretat ins­tal·lant aquests fitons, en qualsevol cas aquesta seria una segona opció o un reforç al que els vam proposar.” Un altre requeriment que li van fer els policies va ser que volien supervisar la construcció d’aquests elements de seguretat i van demanar al cònsol que els acompanyés en una visita a la fàbrica. En aquest sentit, Calvet va indicar que “tenim el seu compromís per estudiar el sistema i si tot és correcte, com sembla, podrem treure el concurs per adjudicar la instal·lació”.

Etiquetes:

El cònsol menor ja havia comentat que si la policia li donava el vistiplau ho traslladaria al comú d’Andorra la Vella perquè estudiés la possibilitat d’incloure-ho en les reformes de l’avinguda Meritxell, i després de la reunió d’ahir ja va parlar amb Conxita Marsol per transmetre-li les seves valoracions. La cònsol de la capital el va remetre als serveis tècnics del projecte i la trobada es farà entre avui i demà.

Un sistema econòmic

Pel cònsol menor, un dels avantatges de la seguretat que vol incloure a Carlemany és que és una solució menys costosa que altres que s’havien valorat. “Quan vam fer el pressupost inicial havíem previst invertir uns 300.000 euros en seguretat però vam rebre ofertes de 850.000. Aquest podria ser un punt intermedi”, i hi va afegir que “és un sistema còmode, segur i econòmic, així que creiem que podria ser bo per a tothom”. Si finalment es confirmen els presagis, representants d’Andorra la Vella podrien acompanyar-los en la visita a la fàbrica.

Una barra horitzontal

El projecte que la corporació té al cap per protegir els vianants de Carlemany consisteix a instal·lar unes barres horitzontals, a trenta centímetres del terra, que s’ubicarien als carrers adjacents a Vivand, i en cas que algun vehicle les volgués saltar se li punxarien les rodes i l’eix quedaria ancorat a la mateixa barra. La policia seria qui prendria la decisió d’abaixar-les i tancar Carlemany quan veiés situacions de risc, encara que tant Calvet com els agents van coincidir que “el risc zero no existirà mai”.

LA CAPITAL VALORA EL RETORN DE LA PARADA DE TAXIS A PAU CASALS

Una de les conseqüències de les obres de l’avinguda Meritxell ha estat la supressió de la parada de taxis del carrer Pau Casals. L’Associació de Taxistes Interurbans ja va explicar fa uns dies les alternatives que li facilitava el comú (al carrer de l’Aigüeta i al carrer Valira), però que continuava reclamant un espai al mateix carrer Pau Casals, però més enrere. El col·lectiu ho ha tornat a demanar després de constatar que els espais alternatius no els funcionen, tal com va reconèixer la cònsol, Conxita Marsol. “Ens van explicar que tenen molts problemes perquè altres conductors no respecten la senyalització i hi estacionen els vehicles.” Marsol va assenyalar que en principi no hi hauria d’haver problemes per retornar la parada a Pau Casals.

POCA CLIENTELA

Bomés és el segon dia d’obres a l’avinguda Carlemany i ja es veu una gran diferència amb Meritxell; la pressa per acabar. Ahir costava veure que ja han començat els treballs si no és per les dues tanques que separen la calçada de la voravia, però ni s’havia picat l’asfalt ni les màquines omplien l’espai central. Només s’havien enretirat algunes rajoles que uneixen la calçada amb la mateixa voravia i el mobiliari urbà. Els comerciants, però, tenien una visió totalment diferent i ells sí que notaven uns efectes que s’incrementaran amb els dies. “Estem amb les màquines des de les vuit del matí. No han parat i el soroll m’està provocant mal de cap”, comentava una dependenta d’un comerç de restauració. L’Albert Garcia, delegat de Dormity, atribuïa a les obres una caiguda en la clientela. “Només han passat dos dies i ja es nota que han entrat menys persones.” De la mateixa opinió era l’Alícia Martos, de Galileu electrònica. “Veus quina hora és i que no hi ha ningú? Això abans no passava”, indicava. L’Eva Negrillo, dependenta de Davidoff, lamentava que amb les tanques, “si algú ens veu des de l’altra vorera, no busca el pas per venir sinó que pensa que ja comprarà el tabac en una altra botiga”.

Malgrat les queixes pels efectes que tenen les obres, la majoria dels comerciants contactats estan conformes amb el projecte. “Quedarà bonic i maco així que segur que serà per a bé”, reconeixia l’Alícia. L’Eva també opinava el mateix. “Aquesta zona necessitava ser arreglada i amb les fotos que veiem quedarà molt bé”. L’Albert, en canvi, es mostrava més reticent “perquè el comú no ens ha informat de res. Crec que podrien haver-ho fet millor”, denunciava.

La policia avala el pla de seguretat per evitar atropellaments a Carlemany

tracking