La nova associació de comerciants vol un pla per dinamitzar el sector

L’entitat demanarà al comú que elabori un full de ruta per revitalitzar el comerç de la parròquia i obrir-lo al turista i al resident

La nova associació de comerciants vol un pla per dinamitzar el sectorArxiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La recentment creada Associació d’Hotelers i Comerciants Valls d’Ordino (AHCO) demanarà al comú que elabori un pla director per dinamitzar el comerç. El president de l’entitat, Joan Núñez, va explicar que volen un pla de dinamització similar al que ja estan fent les par­­ròquies de la Massana o d’Encamp. “Demanarem que el facin perquè no en tenim i ens interessa molt trobar noves formes de potenciar els negocis de la parròquia”, va dir en declaracions al Diari, per després afegir que “confiem molt en la corporació perquè l’acabi desenvolupant, però el volem fer de manera conjunta”. L’associació demanarà participar en la seva concepció i que es faci “amb consens, ja que creiem que la majoria de comerços n’hauria de donar l’opinió i estar-hi d’acord”. En aquest sentit, estan disposats a estudiar qualsevol avantprojecte similar que ja estigui en marxa, per “aportar les nostres idees i veure si tots junts podem ajudar a fer créixer més botigues”, va dir.

Etiquetes:

Entre les primeres iniciatives que proposen per dotar de més “presència” els negocis d’Ordino, hi ha la creació d’un segell de qualitat que reconeixerà “la qualitat del producte, l’elaboració que es fa i el tracte al client tan característic d’aquesta parròquia”, va afirmar Núñez, que també va explicar que “la voluntat és distingir una manera de fer, tant per als clients que són turistes com per als residents, ja que a vegades ens oblidem de les coses bones que tenim al país”, va argumentar. Aquest segell, que és la primera idea que s’han plantejat encara està a les beceroles, però no serà l’única que es podria veure aviat, ja que n’hi ha en “fase de creació però no les podem explicar”, va avançar el president.

Una cinquantena de negocis

L’AHCO, que ahir es va presentar davant els cònsols de la parròquia, Josep Àngel Mortés i Gemma Riba, així com del conseller de Comunicació, Administració, Dinamització i Comerç, Xavier Herver, està integrada per la pràctica totalitat de les botigues i hotels d’Ordino. Reuneixen una cinquantena de comerços de la setantena que hi ha, i els que falten “són negocis que no estan de cara al públic”, com ara enginyeries o estudis de disseny, que tindrien unes altres necessitats que les nostres però que “estaríem encantats que se sumessin i poguéssim treballar tots junts”. Aquesta voluntat s’obre a qualsevol comerç de la parròquia, però també del país, ja que des de l’AHCO tenen la intenció de crear llaços amb la resta d’associacions comercials del país. “Nosaltres buscarem l’entesa amb qualsevol sector comercial, però a més creiem que si mantenim contacte amb la resta de parròquies a través de les seves associacions, podrem unir esforços i ajudar a fer créixer l’economia del país”.

Des de fa un any i mig, els comerços d’Ordino han crescut, encara que no ho han fet amb botigues tradicionals, sinó en aquests estudis de serveis. La resta “ha aguantat com ha pogut la forta crisi” del sector, però des d’aleshores “la cosa s’ha reactivat” i alguns negocis comencen a renovar-se arran “de la millora econòmica que està vivint el país en general”, va indicar el president de l’Associació de comerciants. L’objectiu de l’AHCO és donar a conèixer els serveis que poden oferir, especialment als turistes, ja que “si transmeten les experiències que han viscut aquí, sigui amb el paisatge, amb la gastronomia o a través de l’esport, segur que fidelitzarem noves persones”, desitjava Núñez.

El paper d’Arcalís

Des de l’Associació de comerciants volen crear sinergies amb Arcalís “al més aviat possible, ja que hem d’aconseguir que la gent que vagi a esquiar es quedi després al poble”. Segons Núñez, els darrers anys les pistes estan tenint una evolució “molt positiva i si aconseguim crear un vincle en sortiríem beneficiades les dues parts”. Núñez augura que totes aquestes accions serviran per donar a conèixer el “gran país que tenim”, i lamentava que no sempre s’hagi fet una bona comunicació per demostrar-ho.

tracking