Queixes dels usuaris per la supressió de la parada de La Poste

Conxita Marsol diu que estan pendents de reunir-se amb el Govern per parlar de com queden algunes parades, entre les quals la que ara s’ha tret

Queixes dels usuaris per la supressió de la parada de La PosteFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La supressió de la parada d’autobús de línies nacionals que hi havia a prop de La Poste d’Andorra la Vella, al carrer Bonaventura Armengol amb el carrer de la Sardana, ha provocat queixes entre els usuaris. El president de Cooperativa Interurbana Andorrana, Gabriel Dallerès, sosté que “el comú no ens ha dit res, l’ha tret i s’ha acabat”. Dallerès admet que la companyia ha copsat malestar entre alguns clients, que fins fa unes setmanes hi agafaven el bus i ara han de caminar fins a la parada del carrer Pau Casals, just a tocar del pont de París.

Etiquetes:

“L’administració advoca per fomentar l’ús del transport públic, però llavors es prenen decisions com aquesta en direcció contrària”, comenta Dallerès. El president de Cooperativa Interurbana confia que quan estigui resolt el pla de la mobilitat integral de la vall central d’Andorra “es prevegin les recomanacions sobre aquest tipus de qüestió”.

La parada de La Poste era fins ara la més propera a la CASS, ja que fins al següent baixador de l’itinerari hi ha 240 metres, uns tres minuts a peu.

Evitar fer el canvi dues vegades

Quan fa unes setmanes es van fer obres a la voravia del carrer Bonaventura Armengol, es va anul·lar la parada i d’entrada el comú, que en té la competència, no l’ha tornat a fer operativa. La cònsol major, Conxita Marsol, afirma que és “perquè el Govern està a punt de treure l’edicte del concurs de línies nacionals, que és on s’establiran els circuits”. Segons Marsol, “quan Govern tregui aquest plec de bases vam quedar amb el ministre Saboya que ens asseuríem i miraríem de veure alguna parada com quedava, entre les quals aquesta”.

La cònsol defensa que després d’això la parada de prop de La Poste es podria resituar, i és amb aquesta previsió que no s’ha tornat a activar. “Hem cregut que era millor no tornar a activar la parada si després els usuaris han de viure un altre canvi”, comenta la cònsol major. “La parada que es fa servir ara és cèntrica i està molt més resguardada en cas de mal temps de la pluja i el vent”, hi afegeix Marsol. “No s’ha descartat res, però s’està pendent de la reunió amb el ministre”, manifestar la cònsol.

“S’ha de dissenyar la xarxa nacional de les línies dels busos nacionals i, a partir d’aquí, les parades, ja que el comú té els seus busos però hi ha les línies grans interurbanes”, diu Marsol. El comú de la capital creu que la distància entre la parada anul·lada i la següent no és prou gran perquè suposi un problema.

Govern no es veu com un factor

Fonts de Govern recorden que la competència de situar les parades és comunal i que els circuits que marcarà el concurs públic s’establiran en funció “d’on ubiquen els comuns aquestes parades”. La convocatòria d’un nou concurs, després que l’anterior quedés desert, no hauria d’afectar si es restitueix la parada, segons aquestes fonts. El que sí que diuen que podria determinar futures actuacions dels comuns en relació amb la mobilitat és el pla de mobilitat integral de la vall central, la redacció del qual va adjudicar-se a l’octubre i que es preveu aplicar el 2018.

Dallerès descarta que la Cooperativa Interurbana faci cap petició al comú perquè restableixi la parada. “És competència del comú, s’ha allargat el trajecte entre parades sense haver-ho parlat”, destaca Dallerès, que atribueix el canvi “al fet que el comú hagi rebut alguna queixa” pel trànsit de persones que podia suposar la parada en aquest punt. La directora del Grup Montmantell, Pilar Buscall, coincideix que “directament” no hi ha hagut “cap comunicació”, més enllà de dir-los que s’anul·lava la parada. Buscall creu que no suposa “cap inconvenient”, perquè “el bus ja passava i parava” al següent baixador del recorregut.

tracking