La capital dedicarà 370.000 euros al Poblet de Nadal

Al voltant de 200 propostes formaran part del projecte que vol atraure residents i turistes durant les festes nadalenques

Els cònsols d'Andorra la Vella, Conxita Marsol i Marc Pons, presenten el Poblet de NadalM.B. / ANA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Al voltant de 200 propostes ompliran Andorra la Vella d'il·lusió entre l'1 de desembre i el 6 de gener, durant “l'edició zero” del Poblet de Nadal, que neix amb l'esperit de donar-li continuïtat amb una major implicació dels comerciants que han respost força bé, segons ha explicat la cònsol major de la capital, Conxita Marsol. La plaça del Poble i la plaça Guillemó seran els escenaris principals amb paradetes i algunes de les animacions més destacades, tot i que durant tot el mes hi haurà actuacions a la plaça La Rotonda, a l'avinguda Meritxell, a Riberaygua i Travesseres, i al carrer Príncep Benlloch. Aquest projecte, que compta amb un pressupost de 370.000 euros, s'ha concebut com un conte en què els menairons del Pic dels Meners hauran de fer front a una epidèmia que s'ha produït entre els carters, i baixar a Andorra la Vella per fer-se càrrec de l'Oficina Màgica de Correus, situada als antics Cinemes Modern, on tres cops al dia es projectarà un 'mapping' que explicarà la història. Una pista de gel sintètic gratuïta, un tió de Nadal gegant, o la visita de rens i dromedaris, són només algunes de les més de 60 activitats diferents que volen convertir-se en un atractiu més per als turistes i residents.

Convertir Andorra la Vella en la capital de les il·lusions és un dels objectius del Poblet de Nadal que s'inaugurarà l'1 de desembre amb l'espectacle 'Floten tecles' a la plaça de la Rotonda, i un castell de focs d'artifici. Fins al 6 de gener, al voltant de 200 activitats ompliran les places i carrers de la capital en un projecte que pretén convertir-se en un atractiu més per als residents al país, i per a tots aquells turistes que vénen a comprar i esquiar. “Hem de lluitar per recuperar el milió de visitants que teníem”, ha assegurat la cònsol major d'Andorra la Vella, Conxita Marsol.

La plaça de la Rotonda serà un dels principals pols d'atracció amb 25 paradetes similars a les dels mercats nòrdics, la presència d'una vintena d'artistes del país que aprofitaran per vendre les seves obres, una pista de gel sintètic de 100 metres quadrats amb entrada gratuïta, la visita de rens i dromedaris reals, un tió de Nadal gegant o tallers d'art. Alhora, la plaça Guillemó es convertirà en un bosc encantat amb la venda d'arbres i plantes nadalenques, i traslladarà els nens a un món màgic amb actuacions infantils. Però a més, el cònsol menor d'Andorra la Vella, Marc Pons, ha detallat tot un seguit d'espectacles itinerants que recorreran tota la parròquia, des de la plaça de la Rotonda, fins a l'avinguda Meritxell, Fener Bulevard, Riberaygua i Travesseres i Príncep Benlloch.

Tot aquest entramat estarà ambientat en un conte que ha estat creat per l'escriptor Albert Villaró, i que converteix la capital en les corredisses dels menairons del Pic dels Meners. Aquests personatges hauran de fer front a l'epidèmia que pateixen els carters, i convertir-se en els encarregats de l'Oficina Màgica de Correus per ajudar a repartir totes les cartes dels infants, que estarà situada als antics Cinemes Moderns, on es projectarà la història durant tres cops al dia (a excepció del dia 25 de desembre).

Per donar difusió a tot aquest projecte, al qual han anomenat “edició zero”, aquest mateix dilluns dóna el tret de sortida la campanya de comunicació als mitjans de Catalunya i del sud de França. A més, i mitjançant el conveni del Comú amb l'empresa de publicitat VSA, es col·locaran panells informatius a Barcelona, València i Madrid.

Marsol ha assegurat que és un dels projectes que amb més entusiasme han treballat, i per tant, volen que tingui una continuïtat amb el temps, donant a poc a poc més poder d'organització a les associacions de comerciants, que han col·laborat força i que també tindran visibilitat al Poblet de Nadal. S'ha creat una imatge de marca perquè tots els comerciants que ho desitgin tinguin el mateix segell, paper de regal, bosses, i vinils als aparadors. A més, a les botigues s'entregarà una carta perquè els nens la puguin dipositar a l'Oficina Màgica i demanar els seus desitjos.

tracking