x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
La Visura

'Milfullsness'

Actualitzada 21/07/2021 a les 06:13
Ara no hi ha excusa: ja tenim un bosc on retrobar-nos a nosaltres mateixos. L’havíem trobat tan a faltar! Fins ara, als boscos hi anàvem a carbonejar, a barranquejar les bigues comuneres per al llosat de la borda, a fer una mica de llenya, a caçar porcs fers i cabirols, a amagar-hi el fardo i a buscar bolets (sempre que n’hi hagués). Alguns esperits excèntrics hi anaven simplement a passejar, a contemplar l’espectacle sempre fascinant de la natura mineral, vegetal i animal, a admirar el desplegament d’aquell caos tan ordenat que la meva padrina, que era la saviesa rural personificada, expressava amb la seva cèlebre dita: “La canalla puja com els pins del bosc.” Els més atrevits, adeptes dels banys de bosc japonès (el shinrin yoku), abraçaven pins i carregaven piles. Però mai no se’ns havia acudit que un bosc seria un instrument per aconseguir el sati, o la consciència plena, després d’una simple passejada. Diguem-ho amb reverència i amb totes les seves anglosaxones lletres: el mindfulness. Ara ja el tenim aquí: és l’anomenat Moments: Camins de Benestar, l’itinerari forestal, introspectiu i circular de dos quilòmetres que s’agafa des del pla de les Tobes, a tocar del santuari de Canòlich. Cal que ens traguem el crani davant de la iniciativa d’Andorra Turisme, que, juntament amb el comú de Sant Julià, ha aconseguit allò que, fins fa quatre dies, ens hauria semblat del tot impossible: que per anar a passejar a un bosc haguem de comprar un llibret de vuit euros i demanar hora (“per no saturar l’espai”). Els meus respectes, senyors.
  • #10 Una mica de respecte, tots plegats.
    (23/07/21 19:27)

    Ja podeu riure tant com vulgueu, però quan he demanat hora la primera que estava lliure era pel febrer del 2022. I no em poden garantir que tinguin a punt la reedició, ja a vint euros, del llibret que t'introdueix a la consciència plena del jo còsmic compartit amb la resta de l'univers.

    Respondre
  • #9 Hare Krishna, Hare Rama.
    (23/07/21 12:49)

    Article i comentaris divertidíssims. M'han alegrat el dia

    Respondre
  • #8 Me'ls treuen de les mans! 8 eurets!
    (23/07/21 12:45)

    Amb vuit euros em compro tots els llibres del moviment Hare krishhna i em poso morat de cantar.

    Respondre
  • #7 Hare Krishna
    (23/07/21 12:35)

    Hi ha una circumstància atenuant per als cònsols de Sant Julià: els ha caigut al damunt, com ‎una il·luminació, l'evidència que la mutació de Naturlandia en Naturland només farà que ‎afegir a la fallida de l'equipament de La Rabassa. Que Hare Krishna ens agafi confessats. ‎

    Respondre
  • #6 Ciutadana1
    (21/07/21 23:51)

    Sense paraules!!! (anglicismes à part) S'ha de ser estupit per una proposta semblant! És clar que, com que avui dia importen més els succedanis que l'autèntic!... Igual el comú treu diners per eixugar el deute de la... Land aquella de natura, li treuen dues vocals i... Voilà ! Estem en un altre indret per art de màgia!

    Respondre
  • #5 ANDaventura
    (21/07/21 11:10)

    Tot indica que Andorra esdevindrà un peculiar parc temàtic.

    Respondre
  • #4 eva
    (21/07/21 09:40)

    Boníssim article, començant pel titol. Expressa el mateix que vaig pensar ahir en veure la notícia. Darrerament sembla una cursa a veure qui la diu més grossa. (I a sobre encara hi haurà qui anirà pagant els 8 eurets!!!

    Respondre
  • #3 Carolina
    (21/07/21 08:35)

    Felicitats Albert, m'he de treure el barret! Mai ningú ho podia explicar millor, doncs si, totes les passejades que fins ara he fet pel bosc no m'havien servit de res… ara me n'adono, per fi trobaré l'ànima perduda amb un llibret de guia….. i horari per no saturar l'espai i molestar a aquells que no l'acaben de trobar… “mecatxis” …

    Respondre
  • #2 Els denaris de Judas
    (21/07/21 07:29)

    Andorra és un parc temàtic sense ànima, la mercantilització de les muntanyes va començar als anys 60 i ara podem trobar-nos perfomances 'artístiques' de tota mena, desde tamarros fins a camins d'asfalt dels drets humans passant per obres pintoresques d'art modern de la Bienal Art Land Andorra.

    Respondre
  • #1 Bagaleu
    (21/07/21 06:49)

    Tranquil Villaró. Tens tota la raó. Són els vents d'avui dia. De gent estranya en hi ha arreu. Fins i tot els que paguen per anar a dallar. I els que cobren per deixar-los fer. 

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts