Creat:

Actualitzat:

En decurs de la bosqueta de la recuperació econòmica i si volem ser un país de referència turística enmig d’una competència brutal, perquè malgrat que fa dècades que es parla de la diversificació el principal sector econòmic continua sent l’esquí, el seu entorn i el turisme; tocarà innovar, adaptar-se als nous models i millorar el servei i l’atenció que oferim.

Encara hi ha massa empreses, comerços o serveis on trobar una atenció correcta, educada i experiència en els productes que ofereixen és difícil. Tenir bon personal és bàsic per a qualsevol negoci i l’eix de la fidelització del client. Si aspirem a tenir turisme de qualitat, el nostre front office ha d’estar ben format i saber vendre amb professionalitat i qualsevol producte, des d’una excursió si són atenció turística, a un menjar o un objecte.

Evidentment que és un problema no exclusiu del Principat però si som fonamentalment un país de serveis haurem d’afinar en aquest aspecte en un moment de canvis, en què podem jugar la carta de la proximitat al client, la naturalesa, producte quilòmetre 0 de qualitat i un servei eficient dels llocs petits.

Els empresaris, per contra, han dedicar més recursos a formar i a retribuir correctament aquells que són la cara d’entrada al nostre país. L’estandardització que porta que trobem a tot arreu el mateix, ha deixat d’estar de moda i la diferenciació i els detalls són ara el principal atractiu d’una destinació com la nostra, petita i amb un potencial brutal per descobrir.

tracking