Hotels del segle XXI, l'hotel del 2025

El que avui considerem nou i diferent serà un record per a la història

Creat:

Actualitzat:

El segle XXI representa una ruptura total amb el passat. La humanitat, a pesar de les desigualtats socials, que continuen existint, ha entrat en un nou escenari, d’una obra “el primer capítol” de la qual ha finalitzat amb l’entrada del nou segle i el post-Covid-19. El turisme és un dels sectors més significatius per veure aquest canvi.

Els sistemes de comunicació en totes les direccions, tant individuals com col·lectius o en xarxa; la transparència provocada per la comunicació, que informa de manera subjectiva però que s’ha convertit en una eina de consulta cada vegada més utilitzada, en què la gent consulta hotels, restauració, etc., i els coneixements i experiències que determinen les eleccions i anàlisis, avaluades pels consumidors. Es poden realitzar funcions, tant simples com complexes, sense necessitat de grans recursos més que les que implica la mateixa tecnologia.

Cal destacar com influeixen aquestes noves tecnologies en el nou escenari per respondre davant els reptes del món globalitzat.

Cal destacar de forma molt important la sostenibilitat, que s’ha convertit en un “full de ruta” de la societat del segle XXI. En definitiva, no hi ha un missatge més clar i clarivident que l’expressat per Gro Harlem Brundtand (president des de 1983 de la Comissió Mundial de les Nacions Unides, per al Medi ambient i desenvolupament) va presentar, sota el títol El nostre futur en comú, més conegut per informe Brundtand, que va desenvolupar el concepte de desenvolupament sostenible, que després va ser incorporat a tots els programes de l’ONU i va servir d’eix i exemple a la Cimera de la Terra, celebrada a Rio de Janeiro i que va definir el desenvolupament sostenible com el model que atén les necessitats del present sense comprometre la possibilitat que les futures generacions atenguin les seves pròpies necessitats.

Els seus quatre aspectes fonamentals són economicoestratègic, mediambiental, social i cultural i defineixen les característiques essencials de les institucions, organitzacions i empreses generadores de valors, els seus agents d’interès i la comunitat on s’estableixen.

La Creativitat i Innovació són dos conceptes que poden convergir a un resultat d’encert total, es pot crear i no tenir èxit, però la innovació gairebé sempre arriba a un bon resultat. Si som capaços de crear i al mateix temps innovar, de forma positiva, estem en el “full de ruta”.

L’any 2025, el món haurà donat un gran salt, en tots els aspectes, el que avui considerem nou i diferent serà un record per a la història. Seguint les tendències de la societat del segle XXI, qui són i seran els clients? Pensem el següent, persones amb diferents edats:

ANY 2010 ANY 2025

10 anys 25 anys

15 anys 30 anys

20 anys 35 anys

25 anys 40 anys

30 anys 45 anys

35 anys 50 anys

40 anys 55 anys

45 anys 60 anys

50 anys 65 anys

Podem assegurar que aquest grup de persones que avui es troben en unes edats determinades es trobaran en un escenari diferent l’any 2025: hauran crescut formant part del “full de ruta” de la sostenibilitat, i estaran integrats amb els quatre motius fonamentals dels quals hem parlat al principi.

Els humans del 2025 especialment, els que corresponen als quatre primers grups (de 15 a 30 anys), estaran tecnològicament ensinistrats per a respondre als avenços que es vagin produint, uns pel seu nivell de formació i altres per estar en un entorn tecnològic. Els quatre grups restants de persones són receptors de les tecnologies, que les comparteixen i les utilitzen, encara que no estan tecnològicament ensinistrats.

Les tecnologies que existeixen i aquelles altres que existiran i encara no estan al mercat marcaran en definitiva el nostre “escenari tecnològic de l’any 2025”: tot més simple, tot més ràpid, tot més eficaç i natural per una societat que assumeix ràpidament qualsevol canvi que faciliti les seves activitats, siguin d’oci, professionals o empresarials.

Per altra banda, cada vegada més tots els grups de persones seran més conscients de la importància i la influència de la sostenibilitat, en la seva vida i la seva comunitat s’anirà imposant la consciència de “viure i actuar” per a les pròximes generacions.

Les tecnologies afectaran el turisme i les seves empreses, en particular els hotels, a les quals ens haurem d’adaptar, les podem classificar de la següent manera:

les tecnologies personals que facilitaran la comunicació lingüística, la interacció amb el client intern i extern, les tecnologies que facilitaran els treballs, la robòtica, tecnologies que facilitaran el desplaçament de les persones i les coses, tecnologies que podran reduir el consum energètic entre un 30 i un 40% i evitaran l’emissió de milions de tones de CO2 a l’atmosfera, tecnologies constructives que milloraran i potenciaran l’edificació, fent-la més sostenible, tecnologies que milloraran la confortabilitat dels allotjaments, tecnologies per al màxim aprofitament de l’aigua, en tots els seus processos o utilitats, tecnologies per “entrar a un hotel” a temps real i comprovar les seves instal·lacions i ser acompanyat per un “assistent personal” i les tecnologies per a l’elecció d’un producte i serveis en un entorn virtual.

En primer lloc, l’aire net a l’interior, amb instal·lacions i equips que depurin de manera constant l’atmosfera viciada, creada pels mateixos éssers humans i l’establiment. La utilització de plantes naturals, si són autòctones millor, i espais verds, aprofitant superfícies no productives. La pràctica constant de les quatre rutes de la sostenibilitat i l’ús de tots els productes ecològics que responguin als criteris de sostenibilitat.

Aquest és el nou escenari dels hotels del segle XXI, l’hotel del 2025, sostenibilitat i tecnologia.

* Elisabeth Caubet, Empresària & Innovadora

* Alfredo Lachos, Senior Asset Manager & #HRinfluencers

Etiquetes:

tracking