x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

Dissolució de Naturlandia (II)

Actualitzada 01/07/2020 a les 06:37
Continuant amb l’escrit anterior... Si hi afegim al fons de maniobra negatiu explicat anteriorment, les pèrdues constants any rere any, la contractació d’un nou director a raó de 10.000 euros mensuals bruts, més el fet de no haver sol·licitat cap ERTO per als empleats que no han treballat, al fet de tenir el parc tancat, més la manca previsible d’afluència de turisme per a aquest any... el problema i la viabilitat s’han complicat molt més. El fet de disposar d’un nou equip de restauració no em preocupa gaire ja que aquest ni existia (tret el salari d’una assessora de prestigi per servir carn a la brasa i entrepans i fer treballar de cambrers persones que no ho són). Invito tothom a llegir els comentaris que apareixen a Tripadvisor sobre el restaurant, no tenen vergonya... Però no tot s’acaba amb el fons de maniobra negatiu, sinó amb el que resulta més greu, que són les pèrdues constants acumulades, que generen una situació segons la Llei de societats que queda reflectida clarament en el següent article: l’article 85 de la Llei de societats: causes de dissolució. En el seu punt 5 diu: “La Junta general ha d’adoptar l’acord de dissolució quan... c) el valor del patrimoni net de la societat és inferior a la meitat de la xifra del Capital Social i no ha estat possible posar remei a la situació.” Ja l’any 2016 el patrimoni net era de tan sols 9,9 milions per un capital de 22,2 milions. Actualment, pel mateix capital, el patrimoni net és de tant sols 6,4 milions. L’únic remei a la situació seria fer una disminució del capital social, però, és clar, aleshores les accions no valdrien ni un euro.
  • #8 Actua
    (01/07/20 23:12)

    Del moment que han reobert el rte. La Borda, des de finals de maig, ja hem anat a dinar 2 vegades amb els amics. És menja genial i el servei immillorable. Potser que abans de parlar constatem personalment els fets i després opinem... La vida sempre dona noves oportunitats i si aquestes són per millorar, siguin benvingudes!!!

    Respondre
  • #7 Tanqui Sr.Consul que li espetegarà a la cara
    (01/07/20 14:29)

    Això malversació de fons, per que si fos una empresa privada ja faria anys que s'haurie liquidat, cada vegada s'entenen menys les coses que es fan, per començar pagar un salari 10.000 al director de Naturlandia, els pagarà vosté Sr.Consol? els pagarà els Lauredians si l'empres fos seva ja fa dies que l'haurie tancat. REFERENDUM JA.

    Respondre
  • #6 Lauredia
    (01/07/20 13:28)

    Deixeu de maxacar contínuament Naturlàndia! Deixeu treballar! Més val veure una parròquia morta, si fos per vosaltres encara aniríem amb ruc.

    Respondre
  • #5 LLuïssa
    (01/07/20 09:45)

    L'únic remei, ni està ni se l'espera.

    Respondre
  • #4 La nostra aspirina forte d'aquest estiu
    (01/07/20 07:42)

    Només hi ha una sortida per als soferts ciutadans de Sant Julià: anar-se a relaxar i oblidar prenent el sol a la Cala Laurediana. Si no s'experimenta cap millora, caldrà posar-se mitja hora dins del riu amb l'aigua fins al coll (imatge al.legòrica de la situació de la parròquia).

    Respondre
  • #3 Toni
    (01/07/20 07:34)

    Fer menció del salari del màxim responsable de Camprabassa, com ahir es feia menció al del seu equivalent al SAAS, jo crec que es important mencionar que son directius d'empreses privades, de titularitat publica, i son els seus accionistes els que accepten les condicions salarials, al nivell que sigui. I la situació d'aquests no es equiparable al desgavell salarial que hi ha a l'Administració Pública i l'aprofitament que exerceixen certs càrrecs públics amb salaris totalment desajustats a la realitat, al nivell competencial que qui ocupa el càrrec i dels resultats obtinguts per aquestes persones. Soalment caldria mirar el nivell salarial dels nostres Consols Majors i Menors en relació a la població de les parròquies, o els dels diferents carrecs públics en relació al d'altres països del voltant on tan agrada comparar-se en temes com el Deute Public i altres comparatives on, curiosament, Andorra sempre surt ben parada. Per que ens fem una idea, la parroquia amb menys cens d'Andorra es Canillo, amb una població lleugerament superior a Bellver de Cerdanya, però el salari del Consol Major es superior al de l'alcalde de la ciutat de Barcelona, que es la mes gran de Catalunya i l'autoritat municipal que mes cobra. A partir d'aqui, tota l'escala salarial queda viciada. 

    Respondre
  • #2 Naturlandia: pou sense fons.
    (01/07/20 07:19)

    El Tribunal de Comptes no hi té res a dir? La Batllia no pot intervenir d'ofici? Un grup de ciutadans no poden presentar una denúncia demanant la dissolució?

    Respondre
  • #1 canolic
    (01/07/20 07:06)


    sempre la claves...un plaer llegirte

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts