Creat:

Actualitzat:

Com reaccionarà el consum post-Covid-19 una vegada es reobrin les fronteres i els principals turistes / clients del nostre teixit comercial i hoteler torni a aflorar? És molt difícil de dir perquè des del començament de la crisi de la Covid-19, els comportaments dels consumidors en els diferents països canvien molt i molt ràpid. Tanmateix, basant-nos en el que està passant a la Xina, on han calgut sis setmanes perquè el consum trobi el seu nivell d’abans de la crisi, i tenint en compte les especificitats del mercat d’Andorra i les tendències emergents, podem preveure el que pot passar després d’aquest període de confinament. El 30% dels consumidors que han provat el comerç on-line per primera vegada durant la pandèmia han expressat que comptaven continuar utilitzant aquest circuit després del confinament. Això vol dir que els petits comerços hauran de continuar patint. La població i el turisme exigiran més seguretat als llocs de compres i per tant augmentaran les despeses, tot serà més feixuc i lent, amb cues per entrar, per pagar... Anant bé, s’hauria de prioritzar la demanda de productes locals i de proximitat per salvar un important teixit empresarial, però el gran problema que tenim al país és l’elevat preu de la cistella de la compra. A Andorra, si la comparem amb els preus de les grans superfícies que els nostres països veïns ofereixen, els productes alimentaris, peix, carn, fruita, verdura i productes de neteja de la llar i personal són quasi a la meitat del preu. Avui en dia només ens cal entrar a les plataformes digitals i veure les diferències de preus, i no parlem de les marques blanques... El preu de la cistella de la compra s’ha disparat i en conseqüència tenim un greu problema de país que no podem obviar, no som competitius i cada dia ho som menys, és un problema dels lloguers, que hem fet un país per a rics, se’ns ha escapat de les mans sobre tot a la resta de la població, els salaris no segueixen, l’ascensor social tampoc i els lloguers encara menys.

tracking