Creat:

Actualitzat:

Arriba el Nadal i m’he fet el bon propòsit d’intentar veure la realitat amb un filtre un xic més amable que l’habitual. Les cadenes de TV, ràdios i mitjans impresos ho fan sense cap mena de mirament. Premen el botó i per art de màgia tot son lluentors i nadales a tot drap, a tota hora i per tot arreu. Aquesta mercantilitzada sincronia nadalenca mosqueja. Molt pitjor és, però, la que s’ha fet per la COP25. Com ja sabrà vostè, des de dilluns passat –i fins al dia 13– se celebra a Madrid aquesta cimera mundial del clima. Doncs ves per on el mateix dia de l’inici, les tapes dels principals diaris generalistes o locals, especialitzats o universals, de pagament o gratuïts espanyols, donaven el mateix titular. No la mateixa notícia, amb enfocaments o matisos, no, no. Era exactament el mateix titular, fil per randa. El motiu de tan meravellosa coincidència no era gratuït; ans al contrari. Es tractava d’una campanya publicitària d’Endesa amb motiu de la cimera en qüestió. La cosa resava així: “Endesa presenta, en la COP25 de Madrid, sus soluciones para una sociedad libre de emisiones.” El compromís seria digne d’elogi i una ovació tancada si no fos pel detall que és l’empresa espanyola que més contamina. Endesa emet, ella soleta, més de 30 milions de tones de CO2 anuals a l’atmosfera! Perquè se’n facin una idea, la 2a, Repsol-Petronor, també patrocinadora, n’emet un terç de les de la primera. Costa trobar esperit nadalenc i optimista en el cinisme d’aquestes i tantes altres il·lustres empreses contaminadores, que “netegen” la seva imatge patrocinant la cimera mundial del clima. Hou, hou, hou, Bon Nadal!

tracking