x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

Tants caps...

Actualitzada 28/02/2019 a les 20:22
... tants barrets. Tenim una proliferació de llistes que fa feredat, és a dir, que em provoca una gran admiració al mateix temps que cert espant. No em fa re dir-ho, perquè arribar fins als 239 candidats en trenta-una llistes diferents en un país que, al meu entendre, té molt poca massa crítica en l’acció política col·lectiva deu tenir el seu mèrit, però no deixa de generar-me dubtes al voltant de la configuració d’aquestes llistes i la seva preparació. Candidatures fetes a imatge i semblança del cap de llista amb projectes unipersonals; o candidats que de sobte, sense quasi ni adonar-se i en un moment de feblesa, troben el seu nom escrit en una papereta. I sí, s’ha de ser just, certament també ens trobem candidatures que tenen un projecte col·lectiu i fins i tot consolidat en la política del país, que la seva lluita ve de lluny; però fins i tot en aquests casos omplir llistes deu haver estat un esforç titànic. Una amiga em confessava després de veure les candidatures que cada dia es reforçava més en el seu caràcter epistocràtic. Em va fer rumiar, perquè fent servir el llenguatge políticament correcte, tanta candidatura mostra que som una democràcia sana i que la diversitat d’opcions polítiques ens dona, als ciutadans, més marge a l’hora d’escollir. Però a mi em genera dubtes i no crec que més llistes vulgui dir més preparació i, en conseqüència, més incentiu a la participació. Tenim candidats per donar i per vendre, i és possible que malgrat això encara hi hagi un creixement de l’abstenció i/o del vot en blanc.
  • #9 jajajajaaaa
    (01/03/19 17:28)

  • #8 sos
    (01/03/19 13:24)

    si volem menys abstenció cal que els nostres politics siguin proxims als ciutadants, que siguin independents a l'hora de debatre al consell general, les cupules dels partits porten els paisos a la deriva, pper aixo cada vegada neixen més partits extremistes, a Andorra no es l'exepció, us penseu realment que el 90% dels candidats fan politica a diari? cal LLISTES OBERTES!!!! el ciutadà té que poder barejar, a Andorra no existeixen les ideologies, tot es una careta de carnaval!!!

    Respondre
  • #7 Pere
    (01/03/19 10:57)

    La tàctica del poder establert i els qui mouen els fils, és molt simple. Dividir el vot de la gent descontenta i que tot continuï igual. Uns amunt i altres avall. Uns de festa i els altres a galeres i treballs forçats.
    De totes formes, quan veus que "TOT" és el mateix, el millor que pots fer, és resignar-te, abstenir-te, i no participar en una partida de cartes marcades i daus trucats.

    Respondre
  • #6 Pere
    (01/03/19 10:30)

    El dia 28, veurem qui és el veritable Cap de Govern. Estem venuts, traïts, i saldats.

    Respondre
  • #5 Ciutadana
    (01/03/19 09:55)

    A més de tot el que es diu... Sobretot i el que hem fa por, es que tant candidat més aviat obeeix a que la política s'ha convertit per molts en un "modus vivendi", quelcom de molt allunyat del servei a la societat, que teòricament hauria de ser.

    Respondre
  • #4 Pere
    (01/03/19 08:40)

    Bé, són les marques blanques polítiques, igual que a Espanya, després de la desafecció política del bipartidisme del segle passat, l'estratègia actual és dividir per guanyar i d'aquesta manera evitar un front comú contra el poder establert, aquests partits actuen com a amortidors socials per evitar revolucions socials.

    Respondre
  • #3 Toni
    (01/03/19 08:35)

    L'abstencio, vot blanc o vot nult, només ajudara a DA a renovar la seva majoria absoluta. Que no t'enganyin!

    Respondre
  • #2 Cèsar
    (01/03/19 07:45)

    Necessitem un grup de ciutadans que facin el porta a porta per defensar l'abstenció, el vot nul (té el seu morbo) o el vot en blanc.

    Respondre
  • #1 Toni
    (01/03/19 07:21)

    Amb tants partits, sembla La vida de Brian, i el Frente Popular de Judea i el Frente Judaico Popular i el ......

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts