x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
La seca, la meca i...

No és frau de llei

Actualitzada 09/08/2018 a les 21:07
No és frau de llei. Ni tan sols frau electoral. La coalició que propicien Liberals d’Andorra i el Partit Socialdemòcrata a les llistes parroquials es pot considerar com un frau al seu electorat, però en cap cas un frau de llei. Perquè no fan ús d’una llei –l’electoral– per vulnerar-ne o eludir-ne una altra, senzillament perquè no hi ha cap llei que reguli els pactes i les coalicions electorals en funció de la seva ideologia o del seu programa... sortosament, afegeixo, perquè si no el que estaríem vulnerant per llei és la llibertat política i de pensament.
Insisteixo, l’estratègia –més aviat tàctica– de presentar-se en una sola candidatura a les parròquies per intentar esquerdar l’hegemonia de DA es pot reprovar èticament i, fins i tot, creure que desmotiva l’electorat més que no pas l’incentiva a votar, com he opinat en diverses ocasions. Perquè amb aquest pacte, liberals i socialdemòcrates obliguen el seu elector a votar –i donar representació parlamentària si és el cas– a persones que representen un projecte polític que, mentre no es demostri el contrari, són a les antípodes del model de país que ells defensen.
Però aquest acord que estan ratificant els comitès locals dels dos partits no representa cap frau de llei. I qualsevol jurista o persona de lleis ho sap. Encara diré més, si fos així la mateixa creació de DA també ho hagués estat perquè era una gran coalició en la qual hi havia candidats provinents de tot l’espectre polític andorrà i de diferents ideologies, amb l’únic objectiu d’assolir la majoria parlamentària i descavalcar el Govern d’aleshores. És exactament el mateix que pretenen L’A i el PS amb el seu tacticisme.
  • #7 Josep
    (10/08/18 13:40)

    També es confirmarà un retrobament amorós: DA amb UL. Què pot aportar el caciquisme genètic d'UL a la coalició més enllà de les possibles cadires? 

    Respondre
  • #6 pactes
    (10/08/18 13:31)

    recordeu que tant el antoni, el cinca, mateus i molts altres de DA, provenen de partits molt diferents i alguns de radicalment oposats al que ara manifesten, tot sigui per la cadira, per aixó es van ajuntar, de fet molts d'ells són antics lliberals.
    van aconseguir la cadira venen fum a tort i a dret, dilapidan els diners en meravelles de contes de fades que no han donat cap bon resultat. Realment el pitjor govern que ha tingut mai aquest país.
    Cal una llei de sistema electoral just i igualitari i una llei de responsabilitat política, però ja.

    Respondre
  • #5 Pepita
    (10/08/18 11:49)

    O sigui, si canvies les sigles i hi reuneixes tots aquells de diferents partits que en fugeixen, empipats per un nap o una ceba o perque els hi han assegurat cadira o altre avantatge, diguem-li DA, està requetebé! En canvi si dos partits encara que d'ideologia diferent pacten una acords de mínims sense renunciar però als seus principis, això no està bé? Me lo explican??????

    Respondre
  • #4 Pere
    (10/08/18 11:38)

    L'abstenció seria la millor resposta a aquesta presa de pèl i tarannà o maneres de fer dels polítics. Algú ens ha demanat si volem tractes o pactes amb la UE?. Doncs ara s'ho haurien de fer ells i deixar de manipular-nos i només enrecordar-se del poble quan venen les eleccions. De totes formes, ja tenen els seus vots fidels i amb aquets els importa ven poc la sobirania o venta del país a canvi de mantindre els privilegis i el "souet".

    Respondre
  • #3 Fora DA
    (10/08/18 10:59)

    Tots a votar, i tant que si, per fora de govern a DA, el pitjor de la historia del pais. Estrategies clares i anunciades per no enganyar a l'elector, no com els politics que es canvien de camisa. Transfugues no!!!

    Respondre
  • #2 conveniencies
    (10/08/18 09:57)

    Que t'empatolles, tots sabem del poc democràtic que es el sistema electoral a Andorra que no respecta la proporcionalitat, una base irrefutable i signe d'una democràcia equànime i transparent, cosa que no es el cas avui en dia, el que passa que alguns això no us convé.

    Respondre
  • #1 El gran mercat de les cadires
    (10/08/18 08:28)

    Cada partit, edificat sobre uns fonaments ideològics i de valors, s'ha de presentar individualment a les eleccions. Un cop al Consell, projecte de llei a projecte de llei, proposició de llei a proposició de llei, vota junt amb altres partits, o vota separadament. No anem a votar a les properes eleccions generals! Que el percentatge d'abstenció invalidi èticament els resultats electorals.

    Respondre
7
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts