Creat:

Actualitzat:

Un nou projecte de centre educatiu a l’Índia està replantejant tant l’arquitectura com els tradicionals plans d’estudis. En el nou col·legi Riverbend serà primordial l’ense-nyament de la vida i la felicitat dels estudiants per davant de les qualificacions acadèmiques. Es pretén canviar el model d’aprenentatge per a centrar-lo en la intel·ligència emocional, en la construcció del caràcter i com ser millor persona.

L’empresa Kurani, amb seu a Nova York i especialista en espais educatius, va ser l’encar­regada del disseny de Riverbend. Les instal·lacions es­­taran distribuïdes al voltant d’una plaça central, amb aules, habitatges i terres agrícoles, on els alumnes faran tasques de cultiu. Als “laboratoris de xat”, els estudiants podran analitzar i discutir projectes amb els seus mestres i companys. Comptarà també amb una cuina per a classes culinàries, espais per a la meditació, estudis d’enregistrament, art, emprenedoria, educació física, història, i fins i tot una botiga on els estudiants podran fer negocis.

Kiran, Vivek i Indira Reddy, cofundadors de l’escola, pensen que els alumnes estaran més compromesos i entusiasmats si estudien les coses que més els interessa. Per això podran escollir les seves matèries i el seu horari personal. Els alumnes no hauran de memoritzar problemes de matemàtiques o de ciències, sinó que treballaran amb projectes relacionats amb el món real, com el desenvolupament d’energia neta, la salut global, l’habitatge o l’accés als aliments. Els estudiants tindran la llibertat d’escriure una obra, construir coets, maquetes o codificar programari, el que més els agradi.

En els meus anys d’estudiant recordo haver dedicat moltes hores a memoritzar continguts, dels quals avui no en recordo ni una quarta part. I ara em pregunto si no hauria estat també interessant aprendre com viure adequadament la vida i preparar-me per ser millor persona i més feliç.

Etiquetes:

tracking