Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Les set claus

Felicitat en el treball

Actualitzada 27/10/2017 a les 20:49
“A major felicitat, major productivitat en el treball”, una filosofia partint de la qual sempre he intentat encaminar la meva vida laboral. El prestigiós biòleg cel·lular nord-americà Bruce H. Lipton afirma que el nostre cervell només és conscient del 5% de la seva activitat. El 85% del subconscient que resta és negatiu. Sembla que estem, doncs, més a la banda negativa que a la positiva. És per això que necessitem carregar la ment d’alegria i de felicitat. He llegit que aproximadament el 60% dels treballadors afirmen estar estressats i infeliços. L’estrès provoca l’alliberament de cortisol, una hormona que inhibeix que la glucosa vagi al cervell, deixant-lo sense el seu principal combustible. I en aquest estat és molt difícil poder treballar a gust, i més encara fer-ho de forma eficaç i productiva. En el camp laboral, la felicitat és essencial. És normal que estiguem estressats, sí, però cal intentar quedar-se amb l’estrès positiu, no saltar la línia vermella i omplir-nos de l’energia positiva. I com? La idea és que en el treball, com a la vida personal, ens hem d’alimentar d’amor i d’alegria. Cal fer-ho amb emocions, amb sensacions positives, compartint, donant les gràcies, sent amable, somrient i reconeixent. Tot això suma i comporta el fet que a l’altra part del nostre cervell les neurones de la infelicitat disminueixin. El somriure és fonamental. Estar alegre provoca que el cos expulsi serotonina, endorfina i oxitocina, les anomenades hormones de la felicitat. I una atmosfera agradable a l’empresa depèn també en gran part del seu comandament. Com en qualsevol àmbit social, els líders són els encarregats i responsables de teixir l’atmosfera laboral. L’aplicació de l’estratègia i les accions que n’emanen es pot fer des de l’òptica de l’empowerment o des de la clàssica imposició. Tony i Jeremy Hope van sentenciar: “L’empowerment modifica les percepcions del treball. Els empleats treballen feliços per als clients –no per als superiors–, i els directius es converteixen en entrenadors, més que en caps.”
  • #2 Peret
    (28/10/17 19:34)

    Sr.Sasplugas,aixó es el principi de l'Opus Dei, "Amor al treball,de Sant Josemari Escribá de Balaguer.

    Respondre
  • #1 Francesc Aroca
    (28/10/17 14:18)

    Com sempre Carles has fet diana!! Moltes empreses ho tenen clar i per això generen més resultats.

    Respondre
2
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477