x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Acord d'associació

Mònaco suspèn la negociació de l'acord amb la UE

La decisió s'ha pres després d'una "reunió decisiva" amb el vicepresident executiu de la Comissió Europea, Maroš Šefčovič
Isabelle Berro-Amadei i Maroš Šefčovič en la reunió on Mònaco ha anunciat la suspensió de les negociacions

Isabelle Berro-Amadei i Maroš Šefčovič en la reunió on Mònaco ha anunciat la suspensió de les negociacions

Isabelle Berro-Amadei i Maroš Šefčovič en la reunió on Mònaco ha anunciat la suspensió de les negociacions

GM
Actualitzada 15/09/2023 a les 13:19
Mònaco ha suspès les negociacions amb la Unió Europea, segons ha informat el govern del país monegasc aquest matí en un comunicat de premsa. La decisió s'ha pres després d'una "reunió decisiva" entre el vicepresident executiu de la Comissió Europea, Maroš Šefčovič, i la delegació de Mònaco, on s'ha establert la "impossibilitat de conciliar les demandes de la UE amb les línies vermelles establertes per Mònaco". D'aquesta manera, les dues parts han acordat que no es compleixen les condicions dins de l'actual mandat de la UE per tancar un acord i han acordat suspendre les negociacions. Tot i això, el govern monegasc confirma la seva voluntat de continuar el diàleg i "reflexionar amb la UE sobre les maneres d'enfortir aquesta relació".

Les negociacions per un acord d'associació entre el Principat de Mònaco i la UE van començar el 2015. La ministra d'Afers Exteriors, Imma Tor, ha assegurat que aquest fet no tindrà afectació per Andorra. 
Etiquetes
  • #68 jordi
    (16/09/23 02:00)

    Jo fins ara, només veig inconvenients al



    Tractat amb l'EU i ningú m'ha explicat encara cap benefici.

    Respondre
  • #67 Desinformacio DA
    (16/09/23 00:13)

    Abans de creure cegament en tot allo que afirma DA i alguns dels seus simpatitzants, sobre que Monaco es un mal exemple perque nomes mira pels millonaris i que son dolentissims i que per aixo no volen l acord amb l'UE, doneu una ullada als diaris monegascos i us sorprendreu una miqueta. Per començar estan lluny de ser anti-europeus i per seguir la rao per la cual s'han desvinculat de l'acord es per protegir l acces a l'habitatge dels seus nacionals i les proteccions lliberals aixi com poder mantenir el control de l'immigració. La UE no ha acceptat ni acceptarà en l'actualitat cedir en aquests ambits, ni ho ha fet per monaco ni ho fara per Andorra. Tant debo un dia es pugui arribar a un accord intra europeu pero amb aquestes condicions conduirem el pais a la ruina. Soc i he sigut de fa temps votant de DA, però sup no deixem que l aferrament de un grup de politics passi per devant dels interesos del pais. 

    Respondre
  • #66 Olé Monaco!
    (15/09/23 23:53)

    Molt bona decisió per part de Monaco! Tant que Andorra diu que volen semblar se a Monaco, a veure si també fan el mateix i foten el camp d aquest acord!

    Respondre
  • #65 Hugues
    (15/09/23 22:42)

    bravo a Mònaco que està gestionat per polítics que protegeixen el seu poble

    Respondre
  • #64 Marc
    (15/09/23 22:09)

    hereu va dir..
    Ningú ha dit que ho sigui. Però almenys no pertanyem a un chek o oligarca rus. Más vale mal conocido...

    Respondre
  • #63 Marc
    (15/09/23 22:07)

  • #62 Pau sense vot
    (15/09/23 21:32)

    Con un par. Aquí el acuerdo interesa a las 10 familias que manejan el pais, Andorra será el primero de los pequeños en firmar.

    Respondre
  • #61 Cistina
    (15/09/23 21:15)

    Ja veieu el que som una televisió pública que donen preferència a un partit que als informatius, molts dropos per al nostre petit poble.

    Respondre
  • #60 lol
    (15/09/23 21:15)

  • #59 No a la UE
    (15/09/23 21:12)

    La Unión Europea está muerta, los ingleses fueron los primeros en saberlo y en salir pitando.

    Entrar es un gran error.

    Respondre
Veure’n més
68
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts