x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Salut

Crida per ajudar un jove amb addiccions "i evitar alguna desgràcia"

La mare reclama suport per evitar conductes perilloses del noi
Crida per ajudar un jove amb addicions

Crida per ajudar un jove amb addicions

La tiktoker itsclaubunny ha compartit a les seves xarxes socials un vídeo per ajudar a un jove amb addiccions.

L'Associació Per a la Defensa del Jovent en Risc reclama ajuda per al jove en un vídeo a TikTok

L'Associació Per a la Defensa del Jovent en Risc reclama ajuda per al jove en un vídeo a TikTok

L'Associació Per a la Defensa del Jovent en Risc reclama ajuda per al jove en un vídeo a TikTok

Actualitzada 26/05/2023 a les 19:39
L'Associació Per a la Defensa del Jovent en Risc (ADJRA) ha fet públic un vídeo demanant ajuda per a un jove de 23 anys que pateix esquizofrènia paranoide i addiccions a diverses substàncies, entre elles l'alcohol, per evitar que tingui conductes perilloses. La tiktoker @itsclaubunny ha difós un vídeo a la xarxa reclamant la intervenció de les administracions perquè afirma que la mare del jove "porta 5 anys demanant ajuda a diferents portes i la resposta ha sigut o cap o no, i es troba sense cap mena de recurs i en una situació límit".

La tiktoker explica que el jove ha estat en tractament a l'UCA a l'hospital "però el resultat ha estat nefast i el tracte per part del centre, també, segons denuncia la mare". Insisteix que la mare es troba en una situació límit i reclama que "els ministeris o la persona encarregada faci alguna cosa" perquè assegura que el jove està ara ingressat a la 4 planta de l'hospital però quan rebi l'alta "la mare no el podrà ajudar". I recalca que el jove ha fet en les últimes setmanes "diversos altercats" i es pregunta "a què estem esperant, a que faci alguna cosa greu. Evidentment la culpa no serà del noi perquè pot justificar que té una esquizofrenia". 

Cunill destaca en el vídeo que després vindran les preguntes de per què les administracions no havien fet res "per intentar ajudar aquesta persona i evitar alguna desgràcia". I assevera que "li sembla vergonyós que en un país tan petit no es trobi una solució" per a persones com aquest jove "que tenen una malaltia com qualsevol altra" i que confia que si "se'l tracta a temps ens podem evitar entre tots un ensurt".

El vídeo finalitza amb una crida a les administracions o responsables de salut mental perquè actuïn abans que el jove rebi l'alta de la 4 planta i amb la reclamació de fer constar aquest vídeo "com a prova" perquè si alguna vegada passa alguna cosa quedi constància "que es va demanar ajuda i no es va fer res al respecte".
Etiquetes
Veure’n més
19
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts