x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
igualtat

Diversand insisteix que cal una llei específica LGTBIQ+

El primer canvi de nom i de gènere d’un adult segueix pendent
Manifestació de l'associació Diversand.

Manifestació de l'associació Diversand.

Manifestació de l'associació Diversand.

Fernando Galindo
Actualitzada 08/05/2023 a les 12:31
L’associació Diversand insisteix en la necessitat de crear una llei específica que reguli les necessitats del col·lectiu LGTBIQ+. La presidenta de l’entitat, Rocío Soler, va explicar que la seva demanda ja va ser traslladada a Xavier Espot durant la legislatura passada i que va ser ben rebuda per part del dirigent demòcrata. “La resposta del cap de Govern va ser positiva”, va considerar Soler, que va tornar a traslladar la petició a tots els partits que es presentaven a les eleccions durant la campanya electoral. Ara, l’associació està “a l’espera que tot es posi de nou a lloc” i que el nou Govern es constitueixi per tornar-hi a insistir. “Cal una llei pròpia que ho reguli tot, des de les qüestions d’àmbit laboral, de salut, d’educació, etc., per tal de garantir els drets del col·lectiu i fer prevenció de les discriminacions”, va deixar clar la presidenta de Diversand.

Pel que fa a la Llei de la família aprovada la legislatura passada, i que permet el canvi de nom per als infants trans i també de gènere per als adults, Soler va comentar que encara hi ha “molta gent pendent de com evolucionen els primers casos”. El canvi de nom de la primera nena trans ja és una realitat, però el primer cas d’un adult encara resta pendent d’aprovació per una interpretació de la llei del batlle diferent pel que fa al termini d’entrada en vigor. En breu, però, s’espera que es tiri endavant.
Etiquetes
  • #21 LGTBIQ! Tots!
    (18/05/23 20:54)

    carol va dir..
    Mira, estic totalment daccord amb tu. Diversand, només veu, s'interessa i lliuta al 90% per les persones trans, per la resta de persones del col·lectiu, no se sen parlar ni res. Fa falta lliutar per tots per igual. LGTBIQ!!!! No em sento representat i recolzat per diversand

    Respondre
  • #20 ?????
    (18/05/23 20:50)

    Mamà, crec que sóc de gènere fluid. va dir..
    Potser no ho entens tu perquè el teu cap no et dona per mes? Ho has pensat? Segurament no perquè no saps. Escolta, calla i apren! Que no tens bi dos dits de front!

    Respondre
  • #19 Isaac Carmona
    (09/05/23 02:48)

    Vinc d'uns treballs, unes obres on m'han arrencat tota la senyalètica dels lavabos.
    Algú no estava conforme o és un incívic, o totes dues coses. L'opció no la se.
    El que si se és que qui només té frases i repeticions, és un ideota, en el sentit primigeni del terme.

    Respondre
  • #18 Diversand?
    (09/05/23 00:36)

    diverlandia

    Respondre
  • #17 666
    (08/05/23 19:34)

    Induir un menor, com s'està fent actualment, que es plantegi si és nen o nena és una canallada, tots ho tenen molt clar de manera natural i les excepcions, que sempre n'hi va haver, són això, excepcions, però ara s'està pretenent generalitzar i confondre, creant un patiment davant d'un dubte tan transcendental que mai no haurien tingut.

    Respondre
  • #16 pepita
    (08/05/23 19:31)

    Això és el que convé.... mentre algú s'embolica en trobar-se, perquè no sap el que és, no es preocupa de res més. Quina pena de societat. Es molt greu que cada vegada mes portin a les persones a questionar la seva identitat i a sobre fer-lis creure que això és guay! Al final si que acabarem tots sense identitat actuant com a robots.... o en manicomis. Visca el transhumanisme!!!

    Respondre
  • #15 La tirania de l'absurd
    (08/05/23 16:07)

    Si algú es vol disfressar de sargantana, d'una manera més o menys complicada, que ho faci. Que faci el que vulgui.

    Si ell creu ser el que aquesta disfressa ens mostra, cosa seva.
    I jo també creuré el que vulgui.

    Si exigeix que la societat accepti la seva disfressa com el seu veritable ésser, i la societat i les seves lleis ho accepten, crec que seguim un mal camí.

    Que des de la seva visió vagin a les escoles a explicar als meus fills que el seu punt de vista és el correcte, això és inacceptable.

    Respondre
  • #14 Benvingut
    (08/05/23 15:03)

    Al Capone va dir..
    Benvingut al mon real Capone ! Perquè no s'enganyi, el mon real és aquest. I la decadència precisament és l'inrevés, no giri la truita sinó li caurà i en perdrà els ous.

    Respondre
  • #13 Al Capone
    (08/05/23 14:23)

    Amb els vostres comentaris, sí que la societat està en decadència. Sou patètics

    Respondre
  • #12 carol
    (08/05/23 14:17)

    Aquesta associació no mira pels drets de cap col.lectiu. Nomès mira pel seu melic. L'agenda trans no és ni de bon troç totes les necessitats de la resta de persones del col.lectiu.

    Fa pena aquesta senyora venuda al sistema per nomes tenir drets ella i fer realitat els seus desitjos. NO ENS REPRESENTA

    Respondre
Veure’n més
21
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts