x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Consell de ministres

Aprovat el reglament per empreses de seguretat privada

Govern ha fixat els requisits de formació aplicable al personal de seguretat i detectius privats
El ministre de Justícia i Interior, Josep Maria Rossell.

El ministre de Justícia i Interior, Josep Maria Rossell.

El ministre de Justícia i Interior en funcions, Josep Maria Rossell.

Fernando Galindo
Actualitzada 19/04/2023 a les 18:33
El consell de ministres ha aprovat avui el reglament de desenvolupament de la Llei de seguretat privada, del març del 2022, per empreses de seguretat privada, despatxos de detectius privats, empreses privades amb vigilància pròpia i personal de seguretat privada i centres de formació.

El ministre Portaveu en funcions, Cesar Marquina, ha explicat en roda de premsa que la normativa incorpora la regulació específica d'aquest tipus d'empreses, així com la infraestructura, els mitjans materials, tècnics i humans, les assegurances, els llibres de registre de què han de disposar i els requisits de formació aplicable al seu personal de seguretat. Tanmateix, es regula el nivell de català i les condicions de titulacions exigides per al seu exercici, el règim de les proves per accedir a les professions de vigilant i escorta privat, i qüestions com la uniformitat, els distintius i el carnet professional i d'armes de foc.

Marquina ha indicat que el reglament també estipula la possibilitat que el cos de policia pugui establir col·laboracions amb les empreses de seguretat privada i amb els detectius privats. 

Videoidentificació per obtenir certificats electrònics 
Govern també ha aprovat avui un el reglament de videoidentificació amb l'objectiu de posar en marxa una plataforma per obtenir el certificat electrònic de manera remota. Marquina ha informat que l'executiu ja ha posat en marxa la plataforma, disponible a l'apartat 'Oficina virtual d'atenció ciutadana' de la pàgina web de Tràmits. El reglament aprovat determina qüestions com els requisits de l'enregistrament i conservació de proves, així com els mínims de seguretat i qualitat. 
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts