La coalició PS SDP + va presentar ahir en públic la seva proposta fiscal. Un paquet de mesures que es va adaptar a la realitat inflacionista que es viu des de fa mesos. Per aquest motiu, una de les propostes que la coalició va fer és reduir al 0% l’IGI per a tots els aliments. De fet, els socialdemòcrates van llançar una bateria de reduccions fiscals en matèria de l’IGI. Per exemple, la reducció a l’1% per a productes d’higiene, neteja de la llar i d’animals de companyia. Això sí, el candidat nacional, Pere López, i el candidat de la territorial de Sant Julià de Lòria, Gerard Alís, van apostar perquè el tipus general passi del 4,5% al 5%, per tal d’incrementar la recaptació.
Més enllà de la qüestió de l’IGI, ahir la coalició d’esquerres va defensar també la creació d’una agència tributària única per tal d’optimitzar i guanyar eficiència en la gestió dels impostos. Així, el candidat lauredià va defensar la supressió de l’impost comunal de radicació i l’impost dels rendiments arrendataris. Per contra, la proposta de PS SDP + va defensar ahir un increment de l’impost de societats efectiu fins al 5%, fet que suposaria incrementar-lo en dos punts percentuals respecte a la darrera reforma fiscal tirada endavant per l’executiu actual en la darrera legislatura. “La mesura té un doble avantatge: que no hi haurà la fugida de l’impost directe –com passa actualment als comuns– en reduir-se la quota en relació amb molts empresaris, i que permetrà que els empresaris que no obtinguin beneficis no hagin de pagar aquest impost”, va defensar ahir Alís, que va deixar clar que “els que guanyin més aportin més”.
Increment de l'IRPF
D’altra banda, ahir els socialdemòcrates també van exposar les seves propostes en relació amb l’IRPF. Així, una de les primeres propostes va passar per fer que els dividends computin com un ingrés pel que fa a l’impost que grava la renda de les persones físiques. A més, la coalició també va defensar la necessitat de crear un nou tram en aquest impost per a aquells que ingressin més de 155.000 euros que seria del 15%. De fet, fins als 24.000 euros l’IRPF seria del 0%, fins als 40.000 del 5% i fins als 155.000 del 10%.
MESURES
1 IS mínim del 5% per a totes les empreses
Els socialdemòcrates proposen un impost de societats efectiu mínim del 5%, és a dir, incrementant en dos punts percentuals el mínim situat en la darrera reforma fiscal.
2 Fer tributar els dividends per la via de l’IRPF
La coalició socialdemòcrata defensa que els dividends de les empreses tributin per la via de l’IRPF com un ingrés més per part de les persones que rebin aquest dividend.
3 Un nou tram de l’IRPF del 15% per a més de 155.000 €
Es mantindrà el tipus del 0% fins als 24.000 euros, del 5% fins als 40.000 euros, del 10% fins als 155.000 euros, però s’inclourà un nou tram del 15% per als ingressos superiors.
4 Increment de l'IGI en mig punt fins al 5%
Si bé es proposa una reducció de l’IGI per a aliments (0%) o productes d’higiene, es compensa la pèrdua d’ingressos amb un increment de l’IGI general al 5%.
5 Eliminació d’impostos comunals
Es proposa la creació d’una agència tributària única per millorar l’eficiència dels impostos i eliminar l’impost comunal de radicació i l’impost dels rendiments arrendataris.
Doble imposició va dir..Fer tributar els dividends no és possible ni legal. Els dividends no deixen de ser beneficis empresarials que ja han tributat via l'Impost sobre societats.
RespondreEs tracta de doble imposició i no està permès per les normes internacionals.
Normes internacionals? El Dividend tributa en almenys mitja Europa. Espanya tributa Dividends des d'un 19% fins a un 25% segons quantitat. I França té una tributació general a Dividends del 30%. I com si no hi hagués doble imposició a molts països en molts àmbits com en una herència (que ja ha tributat anteriorment...).
Però altres països entenen que en "canviar de mans" una persona obté uns diners que augmenten el seu cabal monetari sense pagar impostos per això, i que això no pot ser. Pel que estic d'acord és que no haurien de tributar per haver-se pagat impostos per aquests diners per part de l'empresa. La controvèrsia està servida.