dues empreses d'aviació privada tenen la base a la instal·lació

La línia a Madrid dispara la xifra de passatgers a l'aeroport de la Seu

Fins a l’agost voregen els 7.500, quan durant tot l’any passat van ser 5.145

Passatgers d'un dels vols a Madrid.arxiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La línia regular entre l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i Madrid, que opera Air Nostrum des del desembre de l’any passat, ha disparat la xifra de passatgers de la instal·lació. Entre el gener i l’agost, segons les xifres recollides per Aeroports de Catalunya, han passat per l’equipament 7.476 passatgers, quan durant tot l’any passat van ser 5.145, Han estat especialment significatius els increments comptabilitzats al gener, quan es van superar els mil usuaris (1.030, concretament) pels 219 d’un any enrere. Un augment percentual del 370%, que és el més important de l’any. Després se situa el del juny (1.057 passatgers davant els 331 d’un any enrere), amb un increment del 219%. La instal·lació aeroportuària va superar també els mil usuaris al febrer, va situar-se entre els nou-cents i els mil a l’abril, al maig i al juliol, i les dades més baixes es van comptabilitzar al març (724) i a l’agost (706). L’any 2021, la dada més elevada va ser la recollida al març, quan es van sumar 654 passatgers.

Línia regular a banda, a la instal·lació alturgellenca operen quatre companyies d’aviació privada de manera més o menys habitual, dues de les quals tenen la base a l’equipament, que són EHS Aviation i Flying Group. També hi treballen les compa-nyies Jetfly i Heron Aviation, que no tenen la base a l’aeroport.

A diferència de la xifra de passatgers, la d’operacions, on no només s’engloben les d’aviació comercial, va a la baixa. Només durant el mes de gener i el de juny es va registrar un nombre més elevat que el de l’any passat (el 62 % i el 10%, respectivament). En la resta de mesos s’han constatat caigudes d’entre el 4% i el 48% respecte a l’exercici 2021.

La línia operada per Air Nostrum, després de guanyar el concurs convocat pel Govern, és la primera des que la instal·lació aeroportuària alturgellenca va esdevenir comercial. En projecte hi ha l’establiment de noves operatives, i el ministeri encapçalat per Jordi Gallardo va encomanar un estudi per conèixer la potencial demanda que tindrien connexions amb tres capitals europees: Londres, París i Lisboa. En l’horitzó també hi ha un tercer vol setmanal a Madrid (intersetmanal), que podria incorporar-se al desembre, quan s’esgoti l’adjudicació actual de la línia, que era per a un any.

DADES

-Més de mil passatgers

S’han superat els mil passatgers en tres mesos d’aquest any: gener, febrer i juny. L’agost va ser el mes amb la dada més baixa, amb 706 usuaris.

-Operatives a la baixa

El nombre d’operacions, en canvi, va a la baixa. Només han estat superiors al 2021 els mesos de gener i juny. La resta han caigut entre el 4% i el 48%.

-Aviació privada

Hi ha fins a quatre companyies que operen vols privats d’una manera més o menys habitual, dues de les quals tenen la base a l’aeroport.

tracking