x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
la crisi dels semiconductors arrossega els seus efectes

El canvi de tarifa dels punts de càrrega no en frena l'ús

Un punt de càrrega.

Un punt de càrrega.

Un punt de càrrega.

Actualitzada 24/08/2022 a les 06:23
Haver de pagar des del primer minut per carregar el cotxe elèctric a la via pública no ha frenat els conductors d’aquests vehicles a l’hora d’utilitzar els punts de Feda. La fi de les dues hores de càrrega gratuïta a via pública l’1 d’abril i les noves tarifes de la parapbúlica han tingut, de moment, poc impacte en els volums de càrrega, segons indiquen des de Feda.

En concret, d’abril a juliol, s’han carregat 64.836 kWh en els 45 punts de càrrega que hi ha al carrer, un 17% més que durant els mateixos quatre mesos de l’any passat, quan es van carregar 64.754 Kwh. Ara bé, si les xifres s’observen per mesos, l’abril de 2022 es van carregar un 42% més de kWh que el mateix mes de l’any passat. En canvi, els mesos de maig, juny i juliol hi ha una disminució de l’11%, 18% i 1% respectivament.

D’altra banda, l’entrada en vigor de les noves tarifes ha canviat el comportament de les càrregues a la via pública. Amb les noves condicions, els vehicles fan càrregues més intenses i, per tant, s’ha afavorit l’ús per part dels vehicles elèctrics purs. Actualment, Feda Solucions, cobra 8 euros l’hora en el cas dels carregadors accelerats de 22kW i 15 euros l’hora en el cas dels carregadors ràpids de 50kW. Durant cinc anys i fins aquest abril, s’oferien dues hores de càrrega gratuïta.
Etiquetes
  • #11 Dani
    (25/08/22 23:05)

    La veritat, es que ara, els punts de carrega estan sempre buits...
    I els de parroquies altes millor ni parlar-ne...
    Pero lo pitjor de tot es que es donin ajusts de varis mils d'euros per comprar cotxes hibrids i despres tots vagin funcionant amb gasolina, pq et surt 2 o 3 vegades mes car, pagar l'electricitat dels carregadors de feda, que la gasolina...
    No se on esta l'ecologia amb tot aixo...
    Com sempre Andorra es diferent, pero per malament....

    Respondre
  • #10 Maquillatge
    (24/08/22 18:23)

    Clar va dir..
    No demano que torni a ser gratuït, però tampoc que sigui un robo i completament fora de mercat, pagar pel que consumeixes, no preu fix per hora, a qualsevol altre bé de consum és així, oi?

    Respondre
  • #9 Joan
    (24/08/22 15:37)

    L'únic país del món a on es factura per hora en comptes de per kWh.... Així el cotxes amb batería gran i càrrega ràpida surten molt més beneficiats.

    Respondre
  • #8 Hydro Flask
    (24/08/22 15:15)

    Pour le moment, une voiture essence remplie parfaitement l'usage. Une hybride à la rigueur, mais pas encore une voiture électrique: L'autonomie est loin d'être suffisante, je ne suis pas convaincu que ce soit meilleur marché à l'usage , je ne crois pas que ce soit l'avenir, je ne crois pas que l'Andorre ait assez de place pour y mettre autant de chargeurs, je ne pense pas que les hotels soient disposés à dépenser autant d'argent pour installer des chargeurs sans l'assurance que ce soit définitif. Imaginons un hotel de 200 chambres, une place de parking par chambre et un chargeur par place ! Je vous laisse imaginer !!! l'agenda 2030 n'a pas pris en charge les réalités. Il faut sortir du pays, voyager et observer la quantité de véhicules thermiques qui circulent et imaginer tout çà en électrique ! Je me fais du soucis !!! Imaginez également toutes les voitures espagnoles qui entrent chaque week-end ! en électrique !!!!!!!!! et les voitures andorranes ! Bon courage !

    Respondre
  • #7 clar que si,clar...
    (24/08/22 12:52)

    Clar va dir..
    clar que si, clar, perquè tothom te plaça de pàrquing/garatxe/xalet on poder carregar el cotxe... i encara més a Andorra.

    Respondre
  • #6 Hug
    (24/08/22 11:41)

    Crec que no podem agafar tots un mateix sistema perque sempre creem el mateix problema, ja sigui amb gasolina o electricitat, ens porta a una sobredemanda que ho encareix tot. Si estigués repartit, i sense penalitzar a ningú, els preus es contindrien tan en combustible com en un futur amb l'elèctric.

    Respondre
  • #5 Clar
    (24/08/22 11:40)

  • #4 Verraco
    (24/08/22 11:19)

    Això m'anima a no comprar el vehicle elèctric.
    Ecologistes de pega.

    Respondre
  • #3 Maquillatge
    (24/08/22 08:54)

    Aquí hi ha quelcom que fa pudor, aquests “resultats” publicats per feda no quadren amb la realitat. A la pràctica, actualment mires el mapa de punts de càrrega i estan tots pràcticament lliures, sempre! Amb les hores gratuïtes hi havia una ocupació constant. Com s'explica doncs, que s'hagin subministrat la mateixa electricitat?? Aquests preus són un abús i estan fora de mercat, fins i tot respecte als països veins!

    Respondre
  • #2 Caprici
    (24/08/22 08:41)

    Qui es pot pagar un caprici com aquest, pot pagar tranquilament el preu de l'electricitat i mes!

    Respondre
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts