x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
memòria de l'afa corresponent al 2021

L'autoritat financera va rebre l'any passat vint-i-tres reclamacions

La majoria, onze, van ser queixes relacionades amb les comissions que les entitats supervisades van aplicar als seus clients
El president de l'AFA, Raül González Fernández, el dia del seu jurament.

El president de l'AFA, Raül González Fernández, el dia del seu jurament.

El president de l'AFA, Raül González Fernández, el dia del seu jurament.

Actualitzada 07/08/2022 a les 11:15
L’Autoritat Financera (AFA) va rebre durant l’any passat un total de vint-i-tres reclamacions, quatre menys de les que va gestionar el 2020, segons s’indica a la memòria d’activitats corresponent al 2021 d’aquest organisme. Les principals temàtiques sobre les quuals van versar les reclamacions van ser, d’una banda, aquelles relacionades amb les comissions que les entitats supervisades han aplicat als seus clients, en què es qüestionen tant la seva oportunitat en el cobrament com el seu increment i, d’altra banda, aquelles relacionades amb productes financers contractats amb entitats bancàries com operacions de compra o venda, diferències en valoracions i operacions de traspàs de valors. En el primer cas van ser onze les reclamacions i en el segon cas, cinc.

L’AFA va rebre dues reclamacions per improcedents, una per operacions bancàries (cancel·lació de préstecs o retards en les gestions de transferències), una per operacions amb productes d’inversió, una per falsificació de signatures o frau de targetes, una per testamentària, i una relacionada amb les assegurances.

Durant el 2021 es van gestionar les quatre reclamacions que estaven pendents de l’any anterior així com les rebudes durant l’any en curs, amb l’excepció d’una reclamació iniciada al mes de desembre de 2021 i que resta pendent de la recepció de documentació complementària per part del client.

Del total de les reclamacions rebudes durant l’any 2021, divuit es van presentar en dossiers que o bé no estaven complets, o bé no han seguit el procés establert per presentar reclamacions a l’AFA. Això va requerir gestions addicionals actives per part de l’AFA per obtenir la documentació necessària per a seguir els passos predeterminats pel procés de reclamacions de clients.

L’any passat l’AFA va rebre 189 consultes nacionals i estrangeres en relació amb el marc jurídic aplicable al sistema financer andorrà. El 2020 se’n van rebre 204. Durant el 2021 es va donar resposta a un total de 164 consultes i es va continuar amb el procés d’anàlisi i resposta a les que hi havia pendents. El termini mig de resposta va ser d’onze dies.

D’altra banda, el 2021 l’AFA va realitzar una advertència per informar els potencials clients i inversors que una entitat estava oferint els seus serveis sense la corresponent autorització.
Dins de les actuacions supervisores de l’AFA, durant l’any 2021 es van realitzar requeriments formals a una empresa estrangera que suposadament prestava serveis a Andorra sota una modalitat reservada a entitats operatives del sistema financer.


Així mateix, es va realitzar un altre requeriment a una empresa andorrana amb la finalitat de comprovar si estava executant activitats reservades a les entitats operatives del sistema financer.

 
CAP EXPEDIENT SANCIONADOR INCOAT I UN AVÍS A UNA ENTITAT PER MANCA DE RIGOR
L’Autoritat Financera exerceix els poders disciplinari i sancionador sobre les entitats supervisades i sobre totes aquelles persones, físiques o jurídiques, fora del sistema financer, a les quals la legislació vigent els atorga aquesta competència. Tot i això, el 2021 l’AFA no va incoar cap expedient sancionador. En la memòria es recorda que el 2020 es va concloure l’expedient sancionador incoat contra Banca Privada d’Andorra i contra tots els membres del seu consell d’administració i diversos membres de la direcció general i, consegüentment, es van posar diverses sancions.

El 2021, l’AFA va formular un avís a una entitat supervisada per manca de rigor en relació amb la preceptiva sol·licitud d’autorització prèvia presentada a l’organisme.

Respecte a la fallida d’Assegurances Generals, l’AFA va seguir encarregant-se de realitzar tots els tràmits processals propis de l’administració judicial així com de gestionar i validar els crèdits comunicats pels creditors en relació amb l’extensió de la fallida per tal de constituir el corresponent registre de crèdits.
  • #1 Joan
    (07/08/22 09:32)

    I quin ranquing per Bancs?

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts