x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
infraestructures i mobilitat

Govern replantejarà el vial de la Massana

Descarta obres “faraòniques” i aposta per solucions “humils” com el doble carril a la CG-3
Xavier Espot i la cònsol de la Massana al túnel dos Valires

Xavier Espot i la cònsol de la Massana al túnel dos Valires

Xavier Espot i la cònsol de la Massana al túnel dos Valires

Fernando Galindo
Visita de les autoritats a la millora de la CG-3 a l'altura de la rotonda d'Anyós.

Visita de les autoritats a la millora de la CG-3 a l'altura de la rotonda d'Anyós.

Visita de les autoritats a la millora de la CG-3 a l'altura de la rotonda d'Anyós.

Fernando Galindo
El doble vial de sortida de la Massana en sentit sud ja funciona.

El doble vial de sortida de la Massana en sentit sud ja funciona.

El doble vial de sortida de la Massana en sentit sud ja funciona.

Fernando Galindo
Actualitzada 22/06/2022 a les 17:39
El Govern i el comú de la Massana estudien alternatives per posar el punt final al problema de mobilitat que viu la parròquia. I esperen trobar-les abans que acabi la legislatura. Així ho van manifestar Xavier Espot i la cònsol major massanenca, Olga Molné, que durant la inauguració del doble carril de la CG-3 a l’altura de la rotonda d’Anyós van assegurar que estan mantenint converses en aquest sentit. En concret, el cap de Govern va descartar executar “projectes faraònics”, i va indicar que el vial de la Massana no és assequible ni necessari.

Espot va sostenir que la covid ha obligat l’executiu a “redimensionar les nostres propostes i projectes en matèria d’infraestructures” i que, per tant, ha donat “prioritat absoluta a aquelles que tinguin un retorn en termes de valor afegit i que puguin repercutir en una millora de la qualitat de vida dels nostres ciutadans i ciutadanes”, com és el cas del doble carril de sortida de la Massana en sentit sud.

En aquest sentit, va advertir que les desviacions a la Massana “estaven projectades inicialment d’una manera que, evidentment, nosaltres ni tenim la capacitat econòmica ni financera per tirar endavant, ni creiem que siguin necessàries tal com es van conceptuar en aquell moment”.

A tot això, el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, va afegir que el pla d’infraestructures viàries previst inicialment “és molt ambiciós i potser caldrà ajustar alguna geometria” per adaptar-lo a la “realitat actual”.

Descartat el desviament de la Massana com estava plantejat en un inici, Espot va argumentar que “hem optat per solucions intermèdies més humils, però que igualment poden ser molt efectives”. Un exemple són les obres d’eixample i rectificació de la CG-3 entre la rotonda de la boca oest del túnel de les Dos Valires i la cruïlla amb la carretera secundària d’Anyós. Els treballs, que ja s’han completat, han permès disposar de dos carrils en sentit sud i un en sentit nord, amb una voravia per als vianants i una zona de cadenatge. Tot plegat ha costat prop de 2,2 milions d’euros, va indicar el cap de Govern.

Espot va recordar que la sortida de la Massana en sentit sud era una zona problemàtica, especialment en hores punta, quan es formaven cues habituals. En concret, va especificar que per aquesta zona hi circulen uns 18.700 vehicles de mitjana diària, dels quals 6.000 ho fan en hora punta al matí en sentit sud. Amb la finalització de les obres, el cap de Govern i la cònsol massanenca van celebrar que ahir ja es va notar la millora en la circulació. I Filloy va assegurar que aquesta solució “ha descongestionat totalment la baixada de la Massana”.

Ara bé, Espot és conscient que aquesta infraestructura no posa fi a la problemàtica que viu la parròquia. Per aquest motiu, el Govern i el comú van assegurar que estan treballant amb “mà estesa” per trobar alternatives. El cap de Govern ha precisat avui dimecres a les xarxes socials que "ja hem iniciat converses amb els propietaris privats concernits, de tal manera que abans de finals de la legislatura s'hagi pogut començar aquesta infraestructura absolutament prioritària i necessària per millorar la qualitat de vida dels massanencs i els ordinencs".

Algunes de les opcions que s’han posat sobre la taula són “anar fent alguns vials en paral·lel que puguin agilitzar el trànsit”, va indicar Molné. Filloy va coincidir a apuntar que la fórmula emprada per eixamplar la zona de sortida de la Massana podria inspirar alternatives al centre de la parròquia.
Etiquetes
Veure’n més
22
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts